شناسهٔ خبر: 4679437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

صبا خبر داد:

شناسایی سه هزار و ۳۰۰ بیمار سرطانی در استان همدان

همدان- مدیر عامل مجمع خیرین سلامت استان همدان گفت: سه هزار و ۳۰۰ بیمار سرطانی در استان همدان وجود دارد که ۲۰ درصد از آن ها کودکان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق صبا عصر سه شنبه در افتتاحیه جشنواره غذاهای محلی به نفع بیماران سرطانی به خبرنگاران گفت: در حال حاضر سه هزار و ۳۰۰ بیمار سرطانی درهمدان وجود دارد که ۲۰ درصد از آن ها کودکان هستند.

وی بهترین اقدامات در برخورد با بیماری سرطان را پیشگیری و تشخیص زودرس دانست و افزود: بیماران سرطانی به حمایت و همراهی بیشتری از سوی مسئولین  و مردم احتیاج دارند.

 مدیر عامل مجمع خیرین سلامت استان همدان بیان کرد: بیمار سرطانی با مبتلا شدن به این بیماری ممکن است از نظر مالی با مشکلی مواجه نشود، اما به طور حتم دچار مشکلات روحی و روانی خواهد شد.

صبا با افزودن این مطلب که باید مددکاران را نظام مند کرد تا بتوان کارهای بزرگ تری انجام داد، گفت: باید برای بیماران سرطانی قدم های موثرتری برداشته شود.

مدیر عامل مجمع خیرین سلامت استان همدان افزود: باید با فراهم آوردن امکانات و شرایط مطلوب به بیماران خدمات شایسته ای ارائه داد.

صبا ادامه داد: سازمان های مردم نهاد در رفع مشکلات بیماران سرطانی همکاری های مفیدی کرده اند و  در سه سال گذشته هزار نفر از بیماران سرطانی دراستان تحت حمایت مجمع خیرین سلامت قرار گرفتند.

وی با اشاره به جشنواره غذاهای محلی به نفع بیماران سرطانی، عنوان کرد: این جشنواره که شامل همه بیماران سرطانی است با همکاری جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان در سومین سال پیاپی در حال برگزاری است.

مدیر عامل مجمع خیرین سلامت استان همدان ادامه داد: مجمع خیرین سلامت استان نیز در دو سال اخیر از برگزار کنندگان جشنواره خیریه غذا حمایت و پشتیبانی می کند.

مجمع خیرین سلامت استان همدان سازمانی مردمی و غیر دولتی است که اکثر اعضای آن بازنشستگان ادارات هستند

عضو هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان همدان و مسئول امور مددکاری این مجمع نیز گفت: مجمع خیرین سلامت استان همدان سازمانی مردمی و غیر دولتی است که اکثر اعضای آن بازنشستگان ادارات هستند و به صورت افتخاری در این مجمع کمک رسانی می کنند.

صفر شاکری صفت با بیان اینکه این مجمع سه هدف را دنبال می کند، افزود: ساخت و تعمیر مراکز درمانی، تهیه تجهیزات پزشکی مراکز درمانی و کمک به بیماران سرطانی بالای ۱۴ سال به منظور تامین هزینه های درمانی از اهداف کلی مجمع است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره غذاهای محلی به نفع بیماران سرطانی، ادامه داد: با همکاری مجمع خیرین سلامت و مشارکت ۵۰۰ نفر از دانشجویان کانون امید دانشگاه علوم پزشکی همدان این جشنواره تا چهارم اردیبهشت با هدف ایجاد درآمد برای تامین هزینه بیماران سرطانی برپا است.

عضو هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان همدان با بیان اینکه در طول سه سال گذشته ۹۴۴ بیمار سرطانی به مجمع خیرین سلامت مراجعه نموده اند، گفت: در این مدت ۵۵۶ میلیون تومان در راستای تامین هزینه های درمان بیماران سرطانی به مراکز درمانی مساعدت شده است.

شاکری صفت تعداد غرفه های این جشنواره را ۲۶ غرفه عنوان کرد و افزود: غرفه ها شامل راهنمای غذای سالم، مددکاری، پزشکی، فشار خون و قند، دندان، داروسازی، توانبخشی، هلال احمر و غرفه های غذا است.

وی ادامه داد: غرفه های غذا مربوط به غذاهای محلی استان های مختلف کشور از جمله کرمانشاه، کردستان، آذربایجان، زنجان، خوزستان، لرستان، تهران و همدان است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما