شناسهٔ خبر: 46778636 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی:

ماه رمضان روح همگرایی و تعامل اجتماعی را تقویت می کند

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان روح همگرایی و تعامل اجتماعی را تقویت می کند، گفت: ماه مبارک رمضان روح جدا شده از جمع را به جمع ملحق می کند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان – سرویس سیاسی – مریم رضازاده: ماه رمضان هنگامه نزول رحمت بر بندگان و ماه خودسازی، رشد فضایل اخلاقی و رها شدن از قید و بند جسمی و مادی است. امسال در حالی مردم مسلمان ایران به عبادت در این ماه می پردازند که بیش از هر زمان دیگری نیازمند رفع کدورت ها برای رسیدن به وحدت و همگرایی هستند. قطعا بهره مندی از برکات این ماه می تواند افراد را در این راستا کمک و یاری کند. در ذیل گفت و گویی با علیرضا نظری، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی داریم که متن این گفت و گو به شرح ذیل است:

 

تا چه اندازه باید از فرصت معنوی ماه مبارک رمضان برای تبین اخلاق سیاسی در جامعه استفاده شود؟

با توجه به اینکه انسان ها به هر میزان که مسئولیت های اجتماعی داشته باشند به همان میزان هم آسیب هایی برآمده از آن مسئولیت ها و جایگاه بیشتر است لذا آنها در معرض تهدید قرار دارند. این است که در طول سال با توجه به روند اشتغالاتی که مسئولان به ویژه مسئولانی که بیش از همه در امور اجرایی و امور تدارکاتی درگیر هستند، موجب می شود که اینها از مباحث شخصی خودشان غافل شوند؛ به همین دلیل ماه مبارک رمضان از فرصت هایی است که خداوند در اختیار مومنین قرار داده است تا خود را مورد بازنگری قرار دهند و این ماه بهترین فرصت است که افراد بتوانند روند کارهای عادی خودشان را مقداری متعادل تر کنند تا بتوانند از برکات معنوی ماه بهره مند شوند.

 

ممکن است اگر از این فرصت ها به درستی استفاده نشود شروع کارها به نیت خالص و خوب باشد ولی در میانه راه دچار آسیب هایی شویم و در نهایت به نقطه ای برسیم که تا پایان راه در آن مسیر حرکت نکرده باشیم و چه بسا در پایان راه به ضد خود تبدیل شویم.

 

آنچه که خدا از ما خواسته است این است که در مسیر حق بمانیم چرا که کسانی که در مسیر حق حرکت کرده اند پایدارتر بوده اند. یکی از راه های ثبوت و پایداری توجه به برکات ماه مبارک به ویژه برای مسئولان نظام است.

 

تا چه اندازه باید از فرصت این ماه برای حفظ وحدت و همگرایی و تقویت آن استفاده شود؟

اگر به شکل های مختلف ماه مبارک رمضان توجه کنیم، می بینیم که روح همگرایی و تعامل اجتماعی را تقویت می کند. همه کسانی که شرایط دارند و روزه می گیرند، به لحاظ مصارف شخصی در یک مسیر حرکت می کنند و در واقع یک نوع وحدت رویه ای شکل می گیرد. متمولین، متمکین، مسئولان، مردم با سطح متوسط و پایین و متوسط همه یک وحدت رویه دارند و به همین دلیل می توان گفت روح جدا شده از جمع را ماه مبارک رمضان به جمع ملحق می کند؛ ضمن اینکه مستمندان و طبقات پایین دست جامعه احساس وجود می کنند که در داخل کشور مسئولان و کسانی که دست شان به دهان شان می رسد در بحث مدل زندگی و شرایط زندگی با آنها همراه شده اند.

 

اساسا شکل ماه مبارک رمضان عملا همگرایی را تقویت می کند؛ ضمن اینکه توجهاتی که در بحث ادعیه و روح مبارک رمضان موجب تقویت دلها و رفع کدورت ها و توجه به نقاط مشترکی که افراد دارند، می شود.

 

تا چه اندازه باید گروه ها و جریان های سیاسی و مسئولان قوای سه گانه و نهادها و دستگاه های نظام در این ماه کدورت ها را کنار بگذارند و به فکر وحدت و همگرایی باشند؟

هر چقدر که ما به سمت تقویت جهت های معنوی و الهی و بحث اخلاق در جامعه گام برداریم، به همان میزان از مسیر نفاق و چندگانگی و خصلت های رذیله فاصله می گیریم.

 

هر کدام از اینها در جهت دیگری تاثیرگذارند. تقویت روح ایمان اخلاق و ارزش های اجتماعی از آن طرف وجب از بین بردن خصوصیاتی که ریشه در تفرقه و چندگانگی دارند، می شود.

 

 

پایان پیام/50

نظر شما