شناسهٔ خبر: 46778507 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

«بازار» گزارش می دهد

ژاپن بزرگترین مزرعه مبتنی بر «هوش مصنوعی » را راه اندازی کرد

کمپانی مزارع هوشمند موراکامی بزرگترین مزرعه کاشت جوانه را تاسیس کرد؛ این مزرعه کاملا مبتنی بر هوش مصنوعی است و دارای قابلیت تولید گیاهان اورگانیک با غلظت زیادی از سولفورافان است.

صاحب‌خبر -

سیران خانعلی زاده؛ بازار: شرکت مزرعه موراکامی مستقر در هیروشیما، بزرگترین  مزرعه تولید کننده جوانه در ژاپن به روش هوش مصنوعی را تولید کرد؛ این مزرعه هوشمند دهمین ساختار تولید جوانه گیاه است که در دنیا تاسیس شده است؛ البته بیش از ۵ عدد این تعداد در خود ژاپن مستقر شده است و مابقی در کشورهای آمریکا، نروژ و آلمان مشغول به فعالیت هستند؛ این مزرعه های مبتنی بر هوش مصنوعی که به «کشاورزی شهری» معروف شده اند به دنبال تولید و کاشت تمامی مواد اولیه ارگانیک به کمک فناوری های هوشمند هستند.

به گفته دانشمندان، این مزرعه کاشت جوانه، بزرگترین مجموعه جوانه سازی در جهان است که در شهر هوکوم استان یاماناشی مستقر شده است؛ این مزرعه هوشمند قرار است محل تولید بیش از چندین جوانه گیاه باشد که به راحتی در خاک ژاپن تولید و کشت نمی شوند؛ کشت جوانه انواع کلم های ارگانیک از جمله برنامه های این مزرعه مصنوعی است.

ژاپن بزرگترین مزرعه مبتنی بر «هوش مصنوعی » را راه اندازی کرد

کارخانه شرکت مزرعه موراکامی که اکنون عنوان بزرگترین مزرعه هوش مصنوعی جهان را با خود یدک می کشد از یک سیستم کنترل مرکزی برای مدیریت و نظارت متمرکز بر تجهیزات و محیط کشت استفاده می کند؛ ظرفیت این کارخانه با پشتیبانی سیستم فوق و فضایی نا محدودش تقریبا سه برابر نمونه های فعال در دنیاست؛ تمامی جوانه ها در یک فرایند سه روزه کشت می شوند و دارای غلظت زیادی از سولفورافان است که یک ترکیب گیاهی طبیعی می باشد که در بسیاری از سبزیجات مانند کلم بروکلی، کلم کالی، گل کلم و کلم پیچ وجود دارد. این ماده مزایای زیادی مانند بهبود سلامت قلب و روند هضم دارد.

گفتنی است، سولفورافان می تواند باعث جلوگیری از رشد سلول های سرطانی شود و آنزیم های آنتی اکسیدانی و سم زدایی را که برای محافظت از بدن در برابر مواد سرطان زا مفیدند، وارد بدن می کند؛ همچنین این ماده ترکیبی در کاهش کلسترول، دیابت، آسیب های پوستی و مهم تر از هم در درمان اوتیسم بسیار موثر عمل می کند.

ژاپن بزرگترین مزرعه مبتنی بر «هوش مصنوعی » را راه اندازی کرد

نا گفته نماند، نتایج مختلف تحقیقات در مورد این ماده ارزشمند تا میزان هفت برابر افزایش یافته است و حجم عرضه و تقاضای آن در سبد روزانه خانواده ها نیز تا  ۶۰ درصد افزایش یافته است؛ لازم به ذکر است تمامی ۵ مزرعه مبتنی بر هوش مصنوعی دارای قابلیت افزایش این ماده در محصولات خود هستند و به طور قابل توجهی ظرفیت تولید را گسترش داده اند.

مراحل تولید جوانه از چندین فرایند بسیار ساده تشکیل شده است  که تنها سه روز به طول می انجامد؛ تمامی جوانه در داخل مخزن های شیشه ای بزرگی کاشت می شوند که مداوما از طریق مانیتورهای نظارتی کنترل می گردند؛ میزان دما، رطوبت کافی و مقدار نور مورد نیاز از جمله مولفه هایی هستند که مداوما توسط سیستم های هوشمند کنترل می گردند که همگی این مراحل شامل غنی سازی و دریافت انواع ویتامین و املاح مورد نیاز برای رشد و تقویت جوانه خواهد بود.

ژاپن بزرگترین مزرعه مبتنی بر «هوش مصنوعی » را راه اندازی کرد

سیستم مرکزی این مزرعه مصنوعی دارای چندین فناوری هوشمند است که از این قبیل می توان به فناوری water- efficiency  اشاره کرد که ۷۰ تا ۹۰ درصد ریشه جوانه های را مرطوب نگه می دارد؛ از دیگر فناوری های تعبیه شده در این مزرعه aeroponic roots است که امکان ارسال مواد مغذی به ریشه گیاهان را فراهم می آورد. تمامی سیستم های هوشمند این مزرعه از دستیار آمازون الکسا پشتیبانی می کنند و هر موقع در داخل اتاق کنترل و مزرعه اصلی نیاز باشد وارد عمل خواهد شد.

البته، اطلاعات دقیقی از سیستم های دیگر این مزرعه هوشمند در دسترس نیست، اما به نظر می رسد موارکامی این مزرعه را هوشمندتر از سایر مزارع مستقر خود تدوین کرده باشد و مهم تر از همه این که، کمپانی موراکامی در نظر دارد فرایند کشاورزی  شهری خود را که مبتنی بر هوش مصنوعی است را در سراسر ژاپن جایگزین کشاورزی سنتی کند.

نظر شما