شناسهٔ خبر: 46778392 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیدار فرستاده رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات

تهران- ایرنا- فرستاده ویژه رژیم صهیونیستی به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، با وزیر امور خارجه امارات متحده عربی دیدار و گفت وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد چهارشنبه شبکه خبری اسکای نیوز، در دیدار «زوی حفتس» با شیخ عبدالله بن زاید در ابوظبی، روابط دوجانبه در سایه توافق اخیر امارات و رژیم اسرائیل موسوم به توافق ابراهیمی بررسی شد.

دو طرف همچنین در باره راه های همکاری مشترک میان امارات و اسرائیل در زمینه های مختلف بهداشتی، اقتصادی، بازرگانی، سرمایه گذاری و توریسم و مقابله با ویروس کرونا گفت وگو کردند.

لازم به یادآوری است که امارات و رژیم صهیونیستی ماه اوت گذشته به توافق عادی‌سازی روابط دست یافتند و در سپتامبر گذشته پس از امضا از آن به عنوان " توافقنامه ابراهیمی " نام بردند.

قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ به صورت رسمی در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری سایق آمریکا امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست ها آشکار و رسمی کردند.

این اقدام موجی از خشم را در میان کشورهای اسلامی به ویژه گروه‌های فلسطینی به دنبال داشت. گروه های مقاومت این اقدامات را خنجری بر پشت آرمان های آزادی خواهانه ملت فلسطین توصیف کرده بودند.

چندی پیش «یوسی کوهن» رییس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی گفته بود که امارات متحده عربی و بحرین به شیوه ای غیرعادی با اسرائیل سازش کردند.

نظر شما