شناسهٔ خبر: 46778226 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

شانه‌های مؤمن حقیقی در کلام امام سجاد(ع)

ن سخنران حرم بانوی کرامت گفت: تسبیح و چهره و...نشانه مؤمن واقعی نیست بلکه بر اساس فرموده امام سجاد علیه‌السلام تقوای در خلوت، صدقه در تنگدستی، صبر در مصیبت، حلم و بردباری در موقع عصبانیت، داشتن صداقت حتی اگر موجب ضرر باشد از نشانه‌های مؤمن حقیقی است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی طی سخنانی در روز هفتم ماه مبارک رمضان در ادامه تفسیر سوره عنکبوت اظهار کرد: خداوند در سوره هشتم سوره عنکبوت احسان به والدین را مورد توصیه و سفارش قرار داده است که در روز گذشته به‌طور مفصل به آن پرداخته شد.
 
وی افزود: مؤمنان و پیروان خداوند جزو صالحان هستند و اگر فرزندی به‌واسطه ایمانش طرد شود نباید ناراحت شود چون جزو صالحان قرار خواهد گرفت.
 
استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: آیه دهم سوره عنکبوت در خصوص منافقان است که منافق اعتقادی مشرک و کافر است که تکلیف این جماعت کاملاً مشخص است و سوره منافقون درباره این افراد است و یکی از اقسام دیگر منافقان، نفاق عملی است که دروغ‌گویان، بدقولان و خائنین در امانت جزو منافقان عملی هستند و سوره دهم عنکبوت نیز در خصوص همین منافقان عملی است.
 
وی تأکید کرد: کسانیکه دارای ایمان ضعیف باشند اگر در فشار و سختی قرار بگیرند از ایمان خود دست خواهند برداشت و فقط در خوشی‌ها و در ظاهر به خدا ایمان‌دارند.
 
رفیعی یادآور شد: راحتی دنیا موقت و راحتی قیامت دائمی و عذاب دنیا موقت و عذاب قیامت ابدی و دائمی است و کسانیکه گناه را راحت و داشتن ایمان را سخت می‌پندارند کاملاً دچار اشتباه هستند.
 
سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: منافقان به هنگام راحتی و خوشی خود را مؤمن و به هنگام سختی و گرفتاری خدا را رها و از دین خود دست برمی‌دارند در حالیکه خداوند هم به باطن مؤمنان و هم به باطن منافقان آگاه است.
 
وی افزود: انسانی که در مسیر خدا از سرزنش و سختی‌ها هراس نداشته باشد، می‌تواند جزو دین‌داران و ایمان آورندگان حقیقی قرار گیرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه گفت: بسیاری از افراد طی تاریخ به خاطر اقامه نماز و قرائت قرآن مورد آزار و اذیت واقع‌شده و شکنجه شدند در حالیکه امروزه ما به‌راحتی نماز می‌خوانیم و قرآن تلاوت می‌کنیم.
 
عضو هیأت‌علمی جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: اسلام به‌سادگی به دست ما نرسیده بلکه افراد بسیاری مورد شکنجه‌های بسیار سخت واقع‌شده‌اند و شهدای زیادی برای حفظ قرآن جان خود را ازدست‌داده‌اند.
 
وی یادآور شد: طبق روایت، مؤمن واقعی کسی است که در اعمال و رفتار و کردارش ریا وجود نداشته باشد و امر آخرت را بر امر دنیای خود ترجیح دهد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: مؤمن واقعی در بزنگاه‌های حساس شناخته می‌شود و عیار ایمان این افراد در سختی‌ها و مشکلات به دست می‌آید.
 
استاد حوزه علمیه در پایان گفت: تسبیح و چهره و…نشانه مؤمن واقعی نیست بلکه بر اساس فرموده امام سجاد علیه‌السلام تقوای در خلوت، صدقه در تنگدستی، صبر در مصیبت، حلم و بردباری در موقع عصبانیت، داشتن صداقت حتی اگر موجب ضرر باشد از نشانه‌های مؤمن حقیقی است.
 
انتهای پیام/
 
 

نظر شما