شناسهٔ خبر: 46778130 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

کلاهبرداری با اجاره کارت عابر بانک

روزنامه جوان

مردی که با وعده میلیونر شدن کارت عابر بانک شهروندان اجاره و اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

صاحب‌خبر -
سرویس حوادث جوان آنلاین: سرهنگ داود معظمی‌گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ درباره این خبر گفت: در پی رصد و پایش روزانه فضای مجازی، کارشناسان پلیس فتا تعدادی کانال را در شبکه‌های اجتمای شناسایی کردند که با تبلیغات دروغین و وعده میلیونر شدن، کاربران شبکه‌های اجتماعی را به اجاره کارت‌های بانکی‌شان ترغیب می‌کردند.

وی افزود: بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان پلیس فتا در بررسی‌های تخصصی متوجه شدند مدیر تمامی این کانال‌ها یک نفر می‌باشد که با هویت غیرواقعی با وعده میلیونر شدن در زمانی کوتاه تعداد فراوانی کارت‌های بانکی شهروندان را اجاره کرده است.

مأموران خیلی زود موفق شدند هویت واقعی و مخفیگاه وی را در شرق تهران شناسایی و دریک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر و همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا انتقال دهند.

متهم پس از انتقال به پلیس فتا به جرم خود اعتراف کرد و گفت: با تبلیغات پررنگ و وعده میلیونر شدن، کارت بانکی افراد را اجاره و در سایت‌های شرط‌بندی از آن‌ها استفاده می‌کردم و حدود ۳ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده‌ام.

این مقام سایبری با تأکید بر اینکه مسئولیت تمامی تراکنش‌های بانکی بر عهده مالک کارت می‌باشد، به شهروندان توصیه کرد به هیچ عنوان کارت و شماره حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و فریب تبلیغات اغواکننده و میلیونر شدن یک شبه توسط سودجویان را نخورند.

نظر شما