شناسهٔ خبر: 46777323 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

بنا بر اعلام چاووش‌اوغلو؛

نشست استانبول درباره افغانستان به بعد از رمضان موکول شد

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد که نشست درباره افغانستان در بزرگ ترین شهر کشورش، تا پس از ماه رمضان به تعویق افتاده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «الغد» مصر، «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه در نخستین دقایق بامداد امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که برگزاری «نشست استانبول» در رابطه با صلح در افغانستان، به پس از ماه مبارک رمضان موکول شده است.

«چاووش اوغلو» طی سخنان برای شبکه «خبر تُرک» ترکیه در این باره اظهار داشت: تصمیم بر آن شد که کنفرانس درباره وضعیت در افغانستان که قرار بود ۲۴ آوریل آغاز شود، به تعویق بیفتد چرا که بدون مشارکت جنبش طالبان در آن، معنایی ندارد.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه نیز تصریح کرد: تصمیم گرفتیم کنفرانس را به زمان دیگری پس از پایان ماه رمضان به تعویق بیندازیم؛ البته که طالبان شرکت خواهد کرد و بدون آن، برگزاری کنفرانس بی معنی است.

پیش از آن نیز خبرگزاری «رویترز» به نقل از سه منبع گزارش داده بود که نشست صلح افغانستان در شهر استانبول در غرب ترکیه، به دلیل عدم مشارکت جنبش «طالبان» در آن، به تعویق افتاده است.

یک مسئول بلندپایه در دولت افغانستان درباره این نشست مورد حمایت آمریکا، به رویترز گفته بود: نشست استانبول به دلیل مخالفت طالبان با حضور در آن، در زمان تعیین شده برگزار نمی شود.

بنا بر اعلام این خبرگزاری، دو منبع دیگر نیز که یکی از آنها از مسئولان یک کشور شرکت کننده در فرآیند برنامه ریزی برای نشست استانبول به شمار می آید، تعویق نشست را تایید کرده بودند.

این در حالی است که پیش از این قرار بود نشست استانبول با هدف تسریع در تلاش های در راستای دستیابی به توافق میان جنبش طالبان و دولت افغانستان به دنبال اعلام خروج نیروهای آمریکایی و خارجی از این کشور تا ۱۱ سپتامبر سال جاری میلادی، شنبه هفته آینده (چهارم اردیبهشت) برگزار شود.

خبر اصلی را در الغد ببینید

نظر شما