شناسهٔ خبر: 46775557 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

تصادف تسلا مدل اس در حالت خودران جان دو سرنشین را گرفت

reuters

صاحب‌خبر -

خودرو تسلا مدل اس که در حالت خودران قرار داشت در اثر برخورد با یک درخت دچار آتش‌سوزی شد و طی این حادثه هر دو سرنشین آن جان خود را از دست دادند.

طبق اعلام مقامات هیوستون تگزاس اخیرا یک خودرو تسلا مدل اس در یکی از جاده‌های این منطقه پس از خارج شدن از جاده با یک درخت برخورد کرده و به دلیل آتش‌سوزی هر دو سرنشین این خودرو کشته شدند. بررسی‌ها نشان می‌دهد قابلیت نیمه خودران این محصول تسلا فعال بوده و هیچ کدام از دو سرنشین پشت فرمان راننده قرار نداشتند.

جزئیات تصادف تسلا مدل اس در حالت خودران

تسلا مدل اس تسلا مدل اس

مقامات هیوستون تگزاس اعلام کردند در این حادثه خودرو تسلا مدل اس ۲۰۱۹ که با سرعت زیادی در اتوبان در حال حرکت بوده هنگامی به پیج می‌رسد به جای گردش به راست به صورت مستقیم مسیر را ادامه می‌دهد که همین موضوع باعث خروج این خودرو خودران از جاده می‌شود. پس از خارج شدن از جاده به دلیل سرعت زیاد با یک درخت برخورد کرده و بر اثر آتش‌سوزی هر دو سرنشین این خودرو جان خود را از دست می‌دهند.

مقامات شرکت تسلا و سازمان امنیت ترافیک بزرگراه‌های آمریکا در خصوص این تصادف هیچ واکنشی نشان ندادند و هنوز دقیقا مشخص نشده چرا این محصول تسلا از جاده خارج شده است. گفتنی است این تصادف در حالی رخ داده که اخیرا شرکت تسلا از ارائه یک به‌روزرسانی بزرگ برای این محصولات خبر داده که آنها را به قابلیت تمام خودران مجهز خواهد کرد. ایلان ماسک بر این باور است که از سیستم تمام خودران محصولات تسلا استقبال خواهد شد و سود زیادی را برای وی به همراه خواهد داشت.

نظر شما