شناسهٔ خبر: 46765450 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

بهره مندی بیش از 500 دانش آموز با نیازهای ویژه استان مرکزی از خدمات توان بخشی در سال 1399

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی از برخورداری 500 دانش آموز با نیازهای ویژه استان از خدمات توان بخشی در سال 99 خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی،"محمود عسکری" با اعلام این خبر بیان کرد: ارائه خدمات توان بخشی کاردرمانی، گفتاردرمانی، تربیت شنیداری و فیزیوتراپی جهت ارتقای عملکردهای تحصیلی، مهارت های زندگی و استقلال فردی و اجتماعی دانش آموزان با نیازهای ویژه امری ضروری بوده و از این رو یکی از اهداف آموزش و پرورش استثنایی بهره مندی این دانش آموزان از خدمات توان بخشی می باشد.

وی افزود: در راستای بهره مندی دانش آموزان با نیازهای ویژه از خدمات توان بخشی، آموزش و پرورش استثنایی هر ساله 2 طرح ارائه خدمات توان بخشی درون مدرسه ای و همچنین پرداخت کمک هزینه خدمات برون مدرسه ای را اجرا می نماید.

عسکری اظهار داشت: در سال 1399 با وجود شرایط کرونایی 398 دانش آموز خدمات توان بخشی درون مدرسه ای را متناسب با دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا به صورت حضوری و مجازی دریافت و 101 دانش آموز نیز در قالب طرح خدمات توان بخشی برون مدرسه ای کمک هزینه دریافت نموده اند.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته بالغ بر چهارصد و بیست میلیون ریال کمک هزینه خدمات توان بخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه مدارس استثنایی و دانش آموزان تلفیقی پرداخت گردید.

 

نظر شما