شناسهٔ خبر: 46765210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه پزشکی بوشهر:

بیمارستان‌های استان بوشهر پاسخگوی روند انفجاری بستری‌های کرونا نیست

بوشهر- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هرچند در هفته‌های اخیر ۲۰۰ تخت به ظرفیت بخش‌های کرونا  بیمارستان‌های این استان افزوده و به ۷۰۰ تخت رسیده‌است، اما در صورت ادامه روند انفجاری بستری‌های بیماری کووید ۱۹ این امکانات پاسخگو نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دکتر سعید کشمیری روز سه شنبه در نشست ستاد کرونا استان بوشهر افزود: همچنین تلاش شده بیمارستان‌ها مشکلی در زمینه تامین اکسیژن برای بیماران نداشته باشند، طوریکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا ( ۱۴ ماه اخیر) تاکنون ۱۰ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان‌های این استان نصب و راه‌اندازی شده اما با این روند بستری‌ها، جوابگو نخواهد بود. 

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر ادامه داد: کارخانه‌های تولید بیماری که شامل برگزاری مراسم‌ مذهبی، عروسی، جلسه‌های طولانی مدت اداری و آموزشگاه‌های مختلف است را باید در این استان تعطیل کرد.

کشمیری، برپایی دورهمی‌ها در فضای بسته را خطر مهم ابتلا به کرونا عنوان کرد و از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست نهایت همکاری و جدیت را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از تولید بیماری در استان بوشهر داشته باشند.

وی اضافه کرد: خطر بزرگی که استان بوشهر را در این فصل سال تهدید می‌کند، استفاده از کولرهای گازی است در این ارتباط از مدیران استانی و شهرستانی انتظار می‌رود کنترل و نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در محل خدمت را با جدیت و حساسیت بیشتری دنبال کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای مقابله با کرونا در استان بوشهر، روزانه ۲ میلیون لیتر اکسیژن در استان تولید می‌کنیم، هر بیمار کرونایی در هر دقیقه به ۱۰ لیتر اکسیژن نیاز دارد.

استاندار بوشهر گفت: دستگاه‌های اجرایی حساسیت بیشتری برای مقابله با ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند و با جدیت نسبت به کنترل و نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ضمن اجرای دقیق دستورالعمل‌ها، نسبت به محدود کردن جلسات اداری هم اقدام کنند.

گراوند یادآور شد: انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی ضمن اجرای دقیق محدودیت‌های اعلام شده، نهایت همکاری را با دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله و جلوگیری از گسترش کرونا در استان بوشهر داشته باشند.

نظر شما