شناسهٔ خبر: 46765081 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

شیخ دیاباته از بحران خارج شد

شیخ دیاباته مهاجم اهل کشور مالی تیم استقلال در فصل جاری لیگ برتر با حضور در ۹ دیدار و ۵۲۸ دقیقه بازی در ترکیب این تیم تنها دو بار موفق به گلزنی برای استقلال شده است. او این دو گل را در دیدار با تراکتور به ثمر رساند که این دیدار در اواسط نیم‌فصل اول لیگ برتر برگزار شد. مسابقه‌ای که در تاریخ ۲۹ دی ماه سال گذشته با نتیجه سه بر یک به سود استقلال به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

 

توقع مدیران باشگاه بالاست
دیاباته پس از آن هرگز در رقابت‌های لیگ برتر موفق به گلزنی برای استقلال نشد این در حالی است که پیش از آن نیز نتوانسته بود گلی برای تیمش به ثمر برساند در حالی که عنوان آقای گلی فصل نوزدهم لیگ برتر را یدک می کشید. دیاباته پس از آن در یک دیدار جام حذفی مقابل پیکان موفق شد بار دیگر پای خود را به گلزنی باز کند اما این آن چیزی نبود که هواداران و کادر فنی استقلال از او انتظار داشتند. به ویژه مدیران باشگاه که به سختی در این شرایط برای پرداخت مطالباتش ارز خارجی تهیه می‌کردند.

دیاباته در آسیا اندازه لیگ گل زد
اما شیخ دیاباته از روزی که در لیگ قهرمانان فصل ۲۰۲۱ برای استقلال به میدان رفت در دو بازی موفق شد به اندازه همه گل های زده این فصل لیگ برترش گل بزند. دیاباته که در ۲۱ دقیقه پایانی دیدار با الاهلی به زمین رفته بود توانست با گرفتن یک خطای پنالتی، خودش پشت توپ رفته و ضربه را به گل تبدیل کند و در ۵ گله شدن تیمش نقش داشته باشد.

لیگ قهرمانان یک استقلالی را از بحران خارج کرد

تجربه ۱۳ ساله بین المللی شیخ
او در دیدار دوم مقابل الشرطه هم از دقیقه اول در ترکیب استقلال حضور داشت و توانست زننده گل سوم تیمش مقابل نماینده سرسخت و تیم فیزیکی الشرطه عراق باشد. این مشخص می کند شیخ دیاباته که از سال ۲۰۰۸ فوتبال خود را آغاز کرده در طول این ۱۳ سال تاکنون بارها در مسابقات مختلف در کشورهای متفاوت به میدان رفته با شرایط بازی در لیگ های بین المللی آشنایی بیشتری دارد.

۲۰۲۰ هر ۱۰۰ دقیقه یک گل
دیاباته در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا در پنج دیدار با پیراهن استقلال به میدان رفت که طی ۴۱۹ دقیقه حضور در ترکیب استقلال ۴ گل زد تا میانگین تقریبی هر ۱۰۰ دقیقه یک گل را از خود بر جای گذاشته باشد. دیاباته در دیدار پلی‌آف مقابل الکویت زننده دو گل از سه گل تیمش بود و در بازی دوم پلی‌آف مقابل الریان که با نتیجه ۵ بر صفر به پایان رسید یک گل دیگر به ثمر رساند. او در دور گروهی نیز مقابل تیم الاهلی عربستان یک گل زد تا با ۴ گل کارنامه فصل گذشته خودش را ببندد.

۲۰۲۱ هر ۵۵ دقیقه یک گل
دیاباته حالا و در فصل جدید لیگ قهرمانان توانسته در دو بازی به اندازه نصف گل های فصل گذشته خود را به ثمر برساند. این در حالی است که او تنها ۱۱۱ دقیقه در فصل جاری لیگ قهرمانان به میدان رفته که میانگین تقریبی هر ۵۵ دقیقه یک گل را از خود بر جای گذاشته است.

برچسب‌ها:

نظر شما