شناسهٔ خبر: 46764903 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نوری مطرح کرد؛

روبرو شدن با چالش های محیط‌زیستی/ محیط زیست حد و‌مرز نمی‌شناسد

عضو شورای شهر تهران گفت: بینی شده که کمتر از ۳۰ سال آینده، تعداد پلاستیک‌ها در دریا‌ها بیشتر از ماهی‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی، به نظر من تنها چیز‌هایی که ما برای نسل بعدی به یادگار می‌گذاریم خشکسالی، زباله، آلودگی هوا، قحطی و... است.

وی ادامه داد: متاسفانه ما به روند نادرست زندگی در حال ادامه دادن هستیم و به این موضوع توجه نمیکنیم که حفظ زمین، وظیفه ساکنان آن است.

عضو شورای شهر تهران افزود: محیط زیست حد و‌ مرز نمی‌شناسد، اما امروز ما با چالش‌های محیط زیستی روبرو هستیم و پیش بینی شده که کمتر از ۳۰ سال آینده، تعداد پلاستیک‌ها در دریا‌ها بیشتر از ماهی‌ها است.

نوری اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا همه را دچار ترس کرده و در مدت یکسال حدود ۲ میلیون نفر هم تلفات داشته است به همین دلیل کنترل آن نیازمند عزم جدی است.

وی گفت: ما استفاده از حمل و نقل عمومی را به شهروندان توصیه می‌کنیم، در حالی که هنوز زیرساخت‌های حمل و نقلی در این کلانشهر پرجمعیت تکمیل نشده است؛ حمل و نقل ریلی به عنوان سبزترین و ایمن‌ترین سیستم حمل و نقلی است که روزانه بیش از ۲ میلیون مسافر را درون شهر تهران جابجا می‌کند.

نوری تاکید کرد: از دولت انتظار داریم به تعهدات و وظایف خود در این زمینه عمل نماید و همانطور که شهرداری در این زمینه پیگیر است، با هدف رفاه حال شهروندان و کاهش آلودگی‌های محیط زیستی در این مقوله همکاری اثر گذار و کارآمد داشته باشد.

وی در پایان گفت: شعار امسال روز زمین پارک یعنی احیای زمین برای افزایش توسعه پایدار را تاکید و تکرار می‌کنیم و از همه حفظ محیط‌ زیست و منابع آن را خواستاریم.

انتهای پیام/

نظر شما