شناسهٔ خبر: 46764852 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

زاکانی در تشریح گزارش عملکرد مرکز پژوهش‌ها در مجلس یازدهم:

نقش مرکز پژوهش‌ها به سیاست‌پژوهی راهبردی و معماری نقشه راه پیشرفت کشور تغییر کرده است

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: نقش و مأموریت مرکز پژوهش‌ها از پشتیبانی صرف از تصمیمات مجلس به سیاست‌پژوهی راهبردی و معماری نقشه راه برون رفت و پیشرفت کشور برای تصمیم‌سازی‌های راهبردی مجلس و سایر قوای کشور تغییر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زاکانی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۳۱ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان ارائه گزارش عملکرد مرکز پژوهش‌ها در مجلس یازدهم، ضمن تسلیت شهادت سردار حجازی و قدردانی از زحمات کادر درمان گفت: حضرت علی (ع) فرمودند فرصت‌ها همانند ابر بهاری هستند و باید آنها را دریابیم، فرصت حضور در مجلس یازدهم و مرکز پژوهش‌ها برای ما بسیار گرانبها است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مرکز پژوهش‌ها با ربع قرن سابقه از افتخارات کشور است و تنها مرکزی محسوب می‌شود که حوزه دانش کشور را به نظام تقنینی متصل می‌کند و اساس ریل‌گذاری امورات کشور به صورت تخصصی را فراهم کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند امیرکبیر ۳ سال مسئولیت داشت و این میزان نام و آوازه وی بر جا مانده است، هر کجا هستید آنجا را مرکز عالم بدانید، بر همین اساس تلاش ما در مرکز پژوهش‌ها و مجلس یازدهم معطوف به این دو ویژگی است.

وی گفت: در مرکز پژوهش‌ها مسیر خود را با تحول آغاز کردیم، نقش و مأموریت مرکز پژوهش‌ها از پشتیبانی صرف از تصمیمات مجلس به سیاست‌پژوهی راهبردی و معماری نقشه راه برون رفت و پیشرفت کشور برای تصمیم‌سازی‌های راهبردی مجلس و سایر قوای کشور تغییر کرده است.

زاکانی افزود: توانمندی‌ها و شایستگی‌های مرکز پژوهش‌ها از تأثیرگذاری بر جزئیات و مواد قانون در حوزه‌های تخصصی به تأثیرگذاری بر روح تمامی اهداف و جهت‌گیری‌های راهبردی قانون و نظام تقنینی مطابق با ارزش‌ها و تعالیم دین اسلام برای حکمرانی اسلامی و کارآمد در نظام اسلامی تغییر کرده است.

 

نظر شما