شناسهٔ خبر: 46764734 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

پایان رافت: هرگاه به پرسپولیس بیشتر سخت گرفتند، با انگیزه‌تر و مصمم‌تر شد

تهران (پانا) - مهاجم دهه 70 پرسپولیس از وضعیت این تیم در لیگ قهرمانان آسیا با کسب 6 امتیاز از دو هفته ابتدایی ابراز رضایت کرد.

صاحب‌خبر -

پایان رافت در گفتگو با رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس گفت: تا این‌جای لیگ قهرمانان آسیا، بازی‌های خوب و حساب‌شده‌ای را از پرسپولیس دیده‌ایم و بچه‌ها اقتدار خودشان را نشان دادند. کار پرسپولیس از این جهت سخت‌تر از کار دیگر نمایندگان ایران است که در سه سال اخیر دو بار به فینال رسیدند و در مرکز توجه حریفان قرار دارند، چون حساب ویژه ای روی آن باز می‌کنند ولی در دو بازی گذشته که واقعا خوب بودند.

وی ادامه داد: در اظهار نظرها و خبرها مشخص شد شرایط و امکانات در گوا بسیار سخت است ولی ما ایرانی‌ها مرد روزهای سخت هستیم. به ویژه این پرسپولیس که در سال های اخیر نشان داد هر گاه بیشتر به آن سخت گرفته‌اند با انگیزه‌تر و مصمم‌تر بوده است.

مهاجم سال‌های گذشته سرخپوشان ایران، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با بازی‌هایی که دیده‌ایم باید گفت؛ پرسپولیس، شرایط بسیار خوبی دارد. باید توجه کرد که بازی در آن هوای شرجی بسیار سخت است. باید خیلی انرژی مصرف کنند و در این شرایط هر لحظه امکان آسیب دیدگی وجود دارد. بعضی بازیکنان هم بیشتر در معرض خطر هستند، همان‌طور که در بازی قبل دیدیم که روی عالیشاه زیاد خطا می‌کردند.

او افزود: در مورد خط حمله و مهاجمان هم که زیاد بحث می‌شود، واقعا نفرات خوبی داریم. شهریار در این بازی دو گل زد و در بازی‌های قبل هم خوب حرکت می‌کرد. عیسی هم برگشته است و ان‌شاالله به تیم کمک خواهد کرد. یک جوان عالی مثل مهدی عبدی هم داریم که مرد روزهای حساس بوده است. بازیکنان دیگر هم هستند که در این خط بازی می‌کنند. به نظرم یحیی باید از همه این‌ها استفاده کند و می‌کند، چون 6 بازی نزدیک به هم داریم. آن هم در آن شرایط جوی که تعریق و فشار بالا است. در بازی قبل هم دیدیم مغانلو بعد از زدن دو گل تعویض شد تا هم از او برای بازی‌های بعد محافظت شود و هم دیگران در شرایط مسابقه باشند. این موضوع از دو جهت خیلی خوب است؛ اول اینکه دست کادرفنی باز است و در ثانی کادر فنی حواسش به بازی‌های بعدی است.

رافت درباره خواست هواداران برای پیروزی‌های پر گل تصریح کرد: اگر اتفاق بیفتد خوب است و قطعا تیم هم می‌خواهد برای خودش حاشیه امنیت ایجاد کند ولی این که بخواهیم خیلی فشار بیاوریم درست نیست. شرایط تیم‌ها و گروه‌ها، با هم فرق می‌کند. مقایسه و چشم و هم‌چشمی جایی در فوتبال ندارد. باید باهوش بازی کرد. به نظرم این فکر در پرسپولیس وجود دارد. اگر تیم دو، سه گل زد و حاشیه امنیت ایجاد کرد، ادامه بازی پر فشار می‌تواند بازی‌های بعدی را با خطر مواجه کند. باید شرایط تیم و کادرفنی را در نظر بگیریم. در آن شرایط جوی نه تنها باید انرژی را برای 6 بازی تقسیم کنند که باید به فکر روز برگشت به لیگ برتر هم باشند. اگر می‌شود با فشار کمتر صعود کرد باید این کار را انجام بدهند چون در بازگشت بلافاصله بازی‌های حساس و سنگین با تیم‌هایی مثل سپاهان و استقلال داریم. کار بازیکنان و یحیی واقعا سخت است و باید اجازه داد، آن طور که می‌دانند، مدیریت کنند.

پیشکسوت پرسپولیس و فوتبال ایران در پایان گفت: به نظرم کنفدراسیون بعضی برنامه‌ریزی‌ها را با نگاه به مسایل اقتصادی انجام داده است نه خود بازی فوتبال. بازی‌ها در این شرایط کرونا و در ماه مبارک رمضان که کشورهای زیادی در آسیا مقید به آن هستند می‌توانست با توجه به برگزاری متمرکز به صورت تک بازی انجام شود. برای بازی‌های رفت و برگشت در این شرایط دلیلی غیر از افزایش تعداد مسابقات برای پخش تلویزیونی و تبلیغات نمی‌بینم. این موضوع می‌تواند به بازیکنان لطمه بزند. از سوی دیگر در این شرایط کرونا، تعداد تیم‌ها زیاد شد و مجموع این مسایل، هر چند درآمد بیشتری ایجاد می‌کند ولی کیفیت بازی‌ها را پایین می‌آورد.

نظر شما