شناسهٔ خبر: 46764610 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دمشق: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تجسم مفهوم حاکمیت ملت است

پریسا فیضی

همزمان با آغاز کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری، مشاور دولت سوریه اعلام کرد انتخابات گامی در چارچوب حاکمیت نظام سوریه و پافشاری آن برای انجام تعهداتش به ویژه عدم اجازه به ایجاد خلأ قانون اساسی به ویژه در پست ریاست جمهوری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، عبد القادر عزوز، مشاور کابینه سوریه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: نام نویسی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری بیانگر حق مردم سوریه در برخورداری از دموکراسی و مهم‌ترین حقوق مدنی و سیاسی آنها و همچنین نمود یافتن مفهوم حاکمیت ملت است.

وی درمورد مخالفت اپوزیسیون با برگزاری انتخابات نیز گفت: نباید موضع سیاسی قبلی وجود داشته باشد، چراکه این یک انتخابات ملی است که همگان باید در آن در یک صف بایستند، به ویژه که قانون انتخابات ضوابط کلی نامزدها را تعیین کرده و بند شانزدهم فقط به مشارکت سوری‌های غیر مقیم پرداخته است و در نتیجه هیچ به حاشیه راندنی جز در چارچوب ضوابط و قوانین وجود ندارد.

وی هرگونه ارتباط میان انتخابات و فعالیت کمیته قانون اساسی را رد کرده و گفت: این مساله در چارچوب سند مرجع میان سازمان ملل و دولت سوریه و نه در هیچ سندی نیامده است. ما قانون اساسی و قانون انتخابات داریم و این سیستمی است که مکانیزم برگزاری انتخابات و مکانیزم اعتراض نسبت به آن را تعیین می‌کند.

عزوز با اشاره به درخواست‌ برخی از کشورها برای تحریم انتخابات این کشورها خواست تا به تصمیم داخلی یک دولت دارای حاکمیت بر اساس اصول سازمان ملل احترام بگذارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما