شناسهٔ خبر: 46764357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: حاشیه نشینی سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه است

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به مبحث حاشیه‌نشینی در این استان باید توجه ویژه‌ای شود که در همین راستا در بودجه ۱۴۰۰ به اعتبارات مربوط به حاشیه نشینی و بازآفرینی منطقه توجه زیادی شده اما این کافی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا احمد علی موهبتی روز سه‌شنبه در نشست ساماندهی حاشیه شهرزاهدان اظهارداشت: یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی در سیستان و بلوچستان حاشیه نشینی بوده که با توجه منویات رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر به آن توجه زیادی شده است.
وی با اشاره به اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه اقتصادی خاطرنشان کرد: این نهاد نه تنها در شهرها بلکه در روستاها نیز کارهای بسیار بزرگی را چه در حوزه اشتغال و چه در حوزه معیشتی انجام داده که قابل تقدیر است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سایر نهادها مانند کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، بهزیستی و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز در حاشیه شهرهای استان اقدامات خوبی انجام داده‌اند.
وی افزود: حاشیه‌نشینی به عنوان یک بیماری ویژه در شهرهای مختلف سیستان وبلوچستان وجود دارد که مطالعات و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است. 
موهبتی ادامه داد: در حوزه زیرساختی، ستاد بازآفرینی شهری در حوزه مسائل آموزشی، بهداشتی و اشتغال اداره کل آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، صندوق کارآفرینی و فنی‌حرفه‌ای اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.
وی تصریح کرد: همزمان که ما داریم بحث‌های کالبدی را در حاشیه شهر کار می‌کنیم نباید از مسائل فرهنگی غافل شویم و لازم است که مسائل فرهنگی در حاشیه شهر نیز مورد توجه قرار گیرد که همه آن در حوزه دولت عملی نبوده و نیازمند مشارکت بیشتر مردم و دستگاه‌های اجرایی را دارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این نشست گفت: باید اعتبارات هزینه شده در حاشیه شهرها مشخص، معین و بلندمدت باشد و دوم اینکه این امر کار یک دستگاه نیست چراکه در این مناطق دائما جابجایی جمعیت وجود داشته همچنین اوضاع اقتصادی مردم شرایط تورم تغییراتی در این وضعیت به وجود می‌آورد.

علی آقا محمدی ادامه داد:هماهنگی اصل اول در بحث حاشیه‌نشینی بوده بنابراین باید توافقی صورت بگیرد و بقیه دستگاه‌ها هر کدام کار خود را شروع کنند.

حبیب الله دهمرده نماینده حوزه انتخابیه زابل در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهارداشت: در حوزه توسعه در سیستان وبلوچستان در برخی نقاط بسیار خوب کار شده مانند مراکز آموزش عالی؛ اما در برخی از حوزه‌ها توازن وجود ندارد و دلیل آن این است که استان بسیار گسترده و فاصله شهرهای آن بسیار زیاد بوده همچنین عقب ماندگی تاریخی مزید بر علت شده تا حاشیه‌نشینی به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما