شناسهٔ خبر: 46764263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دبیر شورای سلامت اهواز هشدار داد

خطر برگزاری دورهمی‌های افطاری در شرایط قرمز

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: با توجه به قرمز بودن وضعیت شهر، تجمع افراد چه در دورهمی‌های خانوادگی و چه مراسم در محیط خانه که تهویه مناسبی ندارد و کولر نیز روشن است، قطعا خطرناک خواهد بود.

صاحب‌خبر -

امراله مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تجمعات در مراسم‌های خانگی ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: تاکید بر این است که اگر نشستی در مکانی برگزار می‌شود باید با رعایت کامل پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی باشد.

وی افزود: نشست‌هایی که در خانه‌ها برگزار می‌شود، اعم از دورهمی‌های خانوادگی و برگزاری مراسم‌ها و افطاری‌ها می‌تواند خطرناک باشد؛ محلی که مراسمی در آن برگزار می‌شود باید فضای باز داشته باشد. رهبر انقلاب نیز اگه در روضه و مراسمی شرکت کنند، یا تنها هستند و یا تنها با یکی دو نفر در روبه‌رو و با حفظ فاصله نشسته‌اند.

دبیر شورای سلامت اهواز تصریح کرد: با توجه به قرمز بودن وضعیت شهر، تجمع افراد چه در دورهمی‌های خانوادگی و چه مراسم در محیط خانه که تهویه مناسبی ندارد و کولر نیز روشن است، قطعا خطرناک خواهد بود.

وی افزود: در شرایط قبل از کرونا، در ماه رمضان بسیاری از خانواده‌ها افطار را با دعوت از بستگان خود برگزار می‌کردند و دورهمی‌های شبانه‌ای نیز داشتند و گاه شب‌ها دیرتر می‌خوابیدند و تا سحری، دورهمی داشتند اما امسال با توجه به شرایط کرونا و قرمز بودن وضعیت نباید ترددها و نشست‌های دورهمی خانوادگی برگزار شود تا بتوانیم از این شرایط خارج شویم.

مردانی تصریح کرد: جلساتی نیز با اماکن مذهبی برگزار شده و در این جلسات پیشنهاداتی دادند و شرایط و پروتکل‌ها به آن‌ها ابلاغ شده است.

انتهای پیام

نظر شما