شناسهٔ خبر: 46764126 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرهنگی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

جزییات تعطیلی جلسات علنی پارلمان در دو هفته آینده/ هیئت رئیسه ۵ کمیسیون مجلس مسائل کشور را رصد می‌کنند

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس توضیحاتی را درباره تعطیلی جلسات علنی هفته آینده مجلس ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اخبار منتشر شده درباره برگزار نشدن جلسات علنی پارلمان در دو هفته آینده گفت: به دلیل اعلام ایجاد پیک کرونا با توجه به نبود فضای کافی در کمیسیون‌ها و ارتباطات موجود در صحن علنی به طوری که نمایندگان نمی‌توانند از یکدیگر فاصله بگیرند، تصمیم برگزار نشدن جلسات صحن اتخاذ شد.

وی ادامه داد: در عین حال مقرر شده است هیئت رئیسه‌های کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی برای مذاکرات هسته‌ای، کمیسیون‌های صنایع و معادن و اقتصاد برای مسائل تولید، کمیسیون انرژی و کمیسیون بهداشت و درمان برای مسائل مربوط به کرونا فعال و با هیئت رئیسه مجلس در ارتباط باشند تا نگرانی از رصد مسائل کشور وجود نداشته باشد. 

فرهنگی اظهار کرد: امروز تأکید شد هفته آینده جلسات رسمی برگزار نشود، اما ارتباطات وجود دارد که در صورت ضرورت، نشست‌های آنلاین و دیگر صورت‌ها می‌تواند ایجاد شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: تعطیلی برای نمایندگان معنا ندارد و نمایندگان در طول حضور در مجلس و سایر اوقات هم درگیر هستند.

فرهنگی اظهار کرد: بر اساس آیین نامه مجلس، پس از ۴ هفته برگزاری صحن علنی نمایندگان فرصت سرکشی به حوزه‌های انتخابیه را دارند.

انتهای پیام/

نظر شما