شناسهٔ خبر: 46764068 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سفر وزرای خارجه و کشور الجزایر به لیبی

مریم مینایی

وزیر خارجه الجزایر به همراه وزیر کشور و دیگر مقام‌های عالی رتبه این کشور به لیبی سفر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه الجزایر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، صبری بوقدوم، وزیر خارجه الجزایر و هیأت همراه وی که روز دوشنبه به لیبی سفر کردند، با مقامات اجرایی دولت جدید لیبی در سطح شورای ریاستی، دولت وحدت ملی و نیز شورای عالی این کشور دیدار کرده و با آنها روابط دو جانبه در زمینه‌های مختلف و همچنین چشم‌انداز روند حل و فصل سیاسی بحران لیبی را مورد بررسی قرار دادند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، این سفر در چارچوب تلاش‌های صورت گرفته برای رشد و توسعه روابط دوجانبه و حمایت از طرف‌های لیبیایی در مقابله با چالش‌های کنونی به ویژه در ارتباط با اجرای نقشه راه برای تضمین دستیابی به راه حل مسالمت‌آمیز و فراگیر برای این بحران انجام شده است.

پیشتر عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر از آمادگی کشورش برای کمک به لیبی در برخی از زمینه‌ها مانند برق، بیمارستان‌ها و آموزش خبر داد.

در همین راستا، وزیر خارجه الجزایر در صفحه کاربری خود در توییتر تصریح کرد، سفرش به لیبی فرصتی برای تاکید بر حمایت الحزایر از تلاش‌ها برای یکپارچگی صفوف و تحقق امنیت و ثبات در کشور همسایه بود.

بوقدوم در ادامه افزود: سفر کاری به کشور همسایه لیبی فرصتی را برای ارتباط با مقامات اجرایی دولت جدید لیبی جهت تحکیم و تقویت روابط دوجانبه و اعلام حمایت بی‌وقفه الجزایر از تلاش‌ها برای یکپارچگی صفوف به وجود آورده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امنیت لیبی و ثبات آن تنها هدف ما باقی خواهد ماند.

عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی روز دوشنبه با وزیر خارجه الجزایر و کمال بلجود، وزیر امور داخلی و هیأت همراه آن دو دیدار کرد. در جریان این دیدار افزایش هماهنگی و رایزنی سیاسی در خصوص مسائل مهم و مورد توجه دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست بر سر ادامه هماهنگی و رایزنی در خصوص مقابله با خطراتی مانند تروریسم، قاچاق مواد مخدر، تجارت تسلیحات و مهاجرت غیرقانونی که امنیت منطقه را تهدید می‌کند، توافق شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما