شناسهٔ خبر: 46764022 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جانشین فرمانده ناجا: آرامش مناطق مرزی را مدیون تعامل با مرزنشینانیم

رشت - ایرنا - جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به نقش مرزبانان در آرامش و امنیت مرزی کشور گفت: امروز آرامش مناطق مرزی را مدیون تعامل با مرزنشینان هستیم.

صاحب‌خبر -

سردار قاسم رضایی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح ساختمان مرزبانی گیلان در جمع خبرنگاران گفت : مرزبانی افتخار جمهوری اسلامی و یکی از موفق ترین مرزبانی ها در جهان  و دارای مدیریت هوشمندانه است چنانکه مرزبانان علاوه بر داشتن تعامل با مرزنشینان دارای تعامل و دیپلماسی با کشورهای همسایه هستند.

وی تصریح کرد: عملکرد مرزبانی با عملکرد مرزنشینان توامان است ، یعنی مرزبانی عمق دارد و ماندگار است و  این یکی از دستاوردهای انقلاب است  که می تواند برای بسیاری از کشورها الگو باشد .

وی با اشاره به وجود ۲ هزار کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه و تاکیدات مقام معظم رهبری درباره اهمیت و تاثیرات سوء مواد مخدر در کشور عنوان کرد : با وجود توطئه های فراوان از آنسوی مرزها برای ورود مواد مخدر از طریق مرزهای پاکستان و اقغانستان ؛ امروز جمهوری اسلامی ایران با بیش از یک هزار تن کشفیات مواد مخدر در سال ۱۳۹۹ توانسته رکورد تاریخی  را در جهان بشکند.

 وی تصریح کرد : این امر به خوبی نقش مرزبانی را در حفاظت و حراست از مرزها نشان می دهد.

سردار رضایی در ادامه گیلان را یکی از مناطقی متصل و مرتبط با قفقاز خواند که جایگاه ویژه ای در توسعه ارتباطات و مناسبات ایران با منطقه قفقاز دارد.

 وی عنوان کرد : در سال های گذشته تعاملات دوجانبه اعم از تجاری و هم تردد اتباع طرفین موجب شده که سه گذر مرزی دریایی ، زمینی و ریلی در این منطقه برقرار و فعال شود و  هر دو طرف متعهد به تکمیل پروژه ها برای توسعه ارتباطات هستند .

وی با اشاره به افتتاح پل ریلی و ترددهای ریلی بین ایران و آذربایجان تصریح کرد: طرفین متعهد شدند بحث ریلی را در مرکز هر دو کشور فعال کنند تا این مسیر ریلی بتواند تا عمق منطقه قفقاز برود و این مدیریت در مبادلات هر دو کشور بسیار موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه مرزبانی نقش موثری در اجرای پروتکل های مرزی دارد، ادامه داد: همچنین در بحث دریایی و ارتباط با کشورهای همسایه که از طریق دریایی، ایران می تواند با کشورهای دیگر حتی چین از این طریق ارتباط داشته باشد.

سردار رضایی خاطر نشان کرد: فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی امروز مسئول و مجری توافقات کشورهای همسایه است و رده ای که  از اجرای پروتکل های مرزی نگهبانی و حراست می کند ، مرزبانی است .

وی با بیان اینکه مرزبانی یک سازمان هوشمند با عقبه فنی است ، اظهار داشت:  امروز ما شاهد آرامش در مناطق مرزی هستیم و این در بحث وظایفی است که مرزبانی و نیروی انتظامی در کشور دنبال می کند.

وی در ادامه گفت : امروز یکی از افتخارات کشورمان مدیریت و انجام ماموریت های محول شده به مرزبانی جمهوری اسلامی است که به بهترین وجه انجام داده و در این راه شهدای گرانقدری را تقدیم این نظام کرده است.

سردار رضایی خاطر نشان کرد: امروز مرزبانی هوشمندانه یکی از سازمان های موفق وبا عنوان و تابلوی مدافع حرم (ایران اسلامی ام القرای جهان اسلام ) است که از  منطقه جغرافیای دینی و فرهنگی محافظت و حراست می کند.

در این مراسم ساختمان مرزبانی گیلان افتتاح و ساختمان یگان ویژه گیلان نیزکلنگ زنی شد.همچنین بازسازی سالن ملاقات هنگ مرزی ایران و آذربایجان نیز به صورت ویدئو کنفرانسی آغاز شد.

 جانشین فرمانده ناجا در این سفر به گیلان دیداری با پرسنل انتظامی گیلان ،ا خانواده شهدا و نیزنماینده ولی فقیه و اعضای شورای تامین استان دارد و نشست هم  مدیران ، معاونان و فرماندهان انتظامی استان از دیگر برنامه های وی می باشد.

نظر شما