شناسهٔ خبر: 46763909 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

عسگری با اشاره به گزارش عملکرد مرکز پژوهش‌های مجلس:

لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان استانی در مرکز پژوهش‌های مجلس

نماینده مردم کرج در مجلس با اشاره به گزارش عملکرد مرکز پژوهش‌ها گفت: این مرکز باید از ظرفیت نخبگان استانی استفاده و به عنوان یک مرکز تولید فکر مسائل و معضلات را اولویت‌بندی و به کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارجاع دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی عسگری در نشست علنی امروز (سه شنبه ۳۱ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به توضیحات رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس درباره عملکرد این سازمان، گفت: با توجه به اینکه با تکثر معضلات و مسائل روز در کشور مواجهیم، انتظار است که مرکز پژوهش‌ها نقش فعالتری در حوزه جمع سپاری و جمع‌اندیشی داشته باشد و بتواند آنها را به نمایندگان منتقل کند. لازمه این کار فربه‌تر کردن سازمان مرکز پژوهش‌ها نیست بلکه لازم است کار ستادی و چابک‌سازی انجام شود تا مرکز به عنوان حلقه وصلی به شبکه نخبگان و اندیشکده‌ها متصل شود و بتواند با ساز و کار در حوزه‌های تخصصی نظر خود را به کمیسیون‌های مجلس ارائه کند. ادامه این روش و توسعه بیشتر این مرکز موجب پاسخگویی به نیاز مجلس نخواهد شد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس مرکز پژوهش‌ها در توضیحات خود از ورود به معضلات استانی خبر داد، در این زمینه مرکز پژوهش‌ها باید از شبکه نخبگان استانی و از اندیشمندان در سطح استان استفاده کند و نظرات و ایده‌های آنها را به نمایندگان منتقل کند.

وی یادآور شد: مرکز پژوهش‌های مجلس باید از نقش انفعالی به فعال برسد و صرفآً منتظر طرح و لایحه برای ایراد نظرات نباشد بلکه به عنوان یک مرکز تولید فکر مسائل را شناسایی کند تا معضلات اولویت‌بندی شود و راهکارهای آن به مجلس و کمیسیون‌های تخصصی ارجاع داده شود.

 

نظر شما