شناسهٔ خبر: 46763869 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درگیری‌های قومی در اتیوپی ۱۵ کشته بر جای گذاشت

تهران - ایرنا - مقامات دولتی محلی گفتند که در پی خشونت‌ها و درگیری‌های قومی در منطقه «امهارا – Amhara» در شمال غربی اتیوپی دستکم ۱۵ نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از فرانس ۲۴ عربی، به گفته مقامات، از روز چهارشنبه تاکنون ده‌ها خانه سوخته و هزاران نفر از ساکنان منطقه آواره شده‌اند.

«وندوسن زیلیک» افسر - پزشک در آنستوکا در منطقه اداری شمال شوا به خبرگزاری فرانسه گفته بیش از ۳۰ نفر را معالجه کرده و بیش از ۱۰ نفر کشته شده‌اند.

او می‌گوید که تمامی قربانیان مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند. همچنین به گفته یک مقام شهرداری در شهر ماگتی در شمال شوا هم چهار کشاورز و یک پلیس در دو حادثه جداگانه کشته شدند.  

در اوایل ماه آوریل،«ایندال هایلی»  یکی از میانجی گران بزرگ به خبرگزاری فرانسه گفت که در پی خشونت‌های چند روزه در ماه مارس در منطقه شوا و اورومو در منطقه امهار بیش از ۳۰۰ نفر کشته و به همین میزان هم زخمی شدند.

ارتش اتیوپی روز یکشنبه از استقرار نیروهای خود در این منطقه برای کاهش خشونت‌ در بین گروه‌های قومی اورومو و امهارا که بیشترین میزان خشونت‌ها در اتیوپی را به خود اختصاص می‌دهند، خبر داد.

قوم اورومو بزرگترین قوم اتیوپی است که بیش از ۳۰ درصد جمعیت این کشور را به خود اختصاص داده‌ است.

نظر شما