شناسهٔ خبر: 46763840 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

در ششمین برنامه جشن رمضان رخ داد؛

پیوند تولد امام زمان (ع) به ماه اطعام در پویش اطعام مهدویت/ خواننده جوانی که با صدایش بینندگان را غافلگیر کرد

ششمین قسمت از ویژه برنامه جشن رمضان با معرفی خواننده‌ای جوان و خوش صدا به صورت زنده از شبکه پنج سیما پخش شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در ششمین شب از ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه جشن رمضان ۱۴۰۰، با دو مهمان ویژه و لحظات شاد، بار دیگر بینندگان خود را غافلگیر کرد.

این برنامه قصد دارد همانند هر سال، جشن رمضانی باشکوه در فضایی استودیویی برگزار و مفهوم خوشحالی، امید، شادی بخشی و شادی آفرینی را در جامعه منتقل کند.

در همین راستا، شب گذشته زینب پورابراهیم و بابک افرا در بخش نخست برنامه به استقبال مجید باجلان رئیس ستاد اطعام مهدویت در کمیته امداد امام خمینی (ره) رفتند.

باجلان با بیان اینکه نوع دوستی در ذات هر ایرانی دیده می شود گفت: از سال قبل که ویروس کرونا ایران و کل دنیا را دربرگرفت، پویش های مختلف برای کمک به نیازمندان شکل گرفت و مردم هم به خوبی در این پویش ها مشارکت داشتند.

وی درخصوص تشکیل پویش اطعام مهدویت توضیح داد: از دهه ۷۰ که کمیته امداد تشکیل شده است، در هر ایام مناسبت های ویژه داشت، یکی از این مناسبت ها هم جشن رمضان و خاطرات مردم با این برنامه است. سال قبل در نیمه شعبان، رهبر معظم انقلاب  اسلامی به کمک های مومنانه اشاره کردند، کمیته امداد هم با توجه به فرمایش ایشان رزمایش «ایران همدل» را راه انداخت. باتوجه به اینکه سخنرانی حضرت آقا در نیمه شعبان انجام شد، ما تولد حضرت ولیعصر(عج) را به ماه رمضان ماه اطعام و نوع دوستی وصل کردیم و نام پویش جدید اطعام مهدوی انتخاب شد.

باجلان ادامه داد: یکی از ویژگی های اطعام مهدوی برپایی آشپزخانه است. هر شخصی می‌تواند براساس امکانات آشپزخانه بنا کند. این آشپزخانه از منزل آغاز می شود تا به پایگاه‌های بسیج، مساجد و... می رسد. باید در همه آشپزخانه ها که غذای نیازمندان را طبخ می کنند، پروتکل ها رعایت شود و با وزارت بهداشت هماهنگ باشند. خوشبختانه سال گذشته، ۱۱۰ هزار نفر بدون چشم‌داشت در آشپزخانه ها کار کردند.

در محرم و صفر با اطعام حسینی و ماه رمضان هم با اطعام مهدوی و افطاری ساده در خدمت مردم عزیز هستیم.

باجلان با بیان اینکه من خود بچه شهرستان درود استان لرستان هستم گفت: در سیل وجوهات و خدمات مختلف به مردم سیل زده استان لرستان رساندیم. به نظرم نهادها باید انعطاف پذیر باشند، جهادی باشند و کار را فقط در چهارچوب اداری نبینند.

این مدیر مسئول در پاسخ به اینکه آیا مردم به کمیته امداد اعتماد دارند یا خیر بیان کرد: اکرام ایتام و محسنین طرحی است که از دهه هفتاد بنا شده و خوشبختانه مردم مشارکت بی نظیر در این طرح دارند یا سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی، مردم۱۱۷۰ میلیارد تومان به پویش ها کمک کردند. این نشان از شفافیت در کار کمیته و اعتماد مردم به این مجموعه است.

وی افزود: طرح حامی آرزوها یکی دیگر از این پویش هاست‌ خوشبختانه بچه های اکرام ما خیلی با استعداد هستند اما به دلیل مشکلات نیازمند به حامی نیاز دارند. این بچه ها برای مردم ارزشمند هستند و خوشبختانه حامیان خوبی داریم. حتی تعدادی از بچه ها چند تا حامی دارند. در حال حاضر هم پویش ایران همدل و ایران مهربان را داریم.

در ادامه علیرضا جعفرزاده خواننده جوان موسیقی سنتی ایران به جمع مهمانان اضافه شد.

این خواننده جوان درباره علاقه مندی خود به موسیقی گفت: پدر من حاج میرزا حسین جعفرزاده، از شخصیت های مذهبی و موسیقی هستند. در آواز شاگرد تاج اصفهانی بودند. به همین دلیل همه خانواده دارای صدای خوب هستند، من هم از شش سالگی خواندن را از مداحی و تعزیه شروع کردم.

اجرای دو قطعه به صورت زنده در استودیو، توجه بیننده های جشن رمضان را به صدای این خواننده جوان جلب کرد.

براساس این گزارش، جشن رمضان ۱۴۰۰، به تهیه کنندگی کاوه امیری و سردبیری فرزانه پزشکی، کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که در شب های ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۲۱:۳۰ تقدیم بینندگان می شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما