شناسهٔ خبر: 46763796 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

همزمان با ماه مبارک رمضان؛

کتاب «چهل حدیث آموزش قرآن مجید از سیره پیامبر اکرم(ص)» معرفی شد

آستان نیوز

معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی همزمان با ماه مبارک رمضان، کتاب «چهل حدیث آموزش قرآن مجید از سیره پیامبر اکرم(ص)» را معرفی و به مخاطبان پیشنهاد می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، یکی از مهم‌ترین اقدامات پیامبر گرامی اسلام(ص) در زمینه گسترش معارف الهی قرآن، ترویج روش‌ها و شیوه‌های مطلوب قرائت قرآن است، در همین راستا معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی کتاب «چهل حدیث آموزش قرآن مجید از سیره پیامبر اکرم(ص)» را با هدف آشنایی با روش‌های آموزش قرآن در سیره پیامبر اعظم(ص) به رشته تحریر در آورده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

این اثر که به قلم توانای محسن رجبی نگاشته شده در بردارنده موضوعاتی همچون معنای ترتیل در آموزه‌های نبوی، نوشتن قرآن و تشویق به خواندن از روی مصحف، قرائت پیامبر واضح و روشن، آسان سازی آموزش و بستن راه هر گونه سخت‌گیری در آموزش قرآن کریم است.

«قرآن سخن خدا»، «روش آموختن قرآن»، «نزول قرآن آیه به آیه و حرف به حرف»، «حمل قرآن در قلب»، «پرهیز از اجبار و تکلیف»، «جایگاه صوت و لحن عربی»، «قرائت قرآن زینت بخش صدای انسان» و ... از دیگر مباحثی است که در این کتاب مطرح شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: روش آموزش و قرائت ما باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم فرهنگ و آموزه‌های قرآن را دریابیم و سبک زندگی فردی و اجتماعی خود را بر آن اساس بنا نهیم. اما در سنت و سیره پیامبر اکرم(ص) و صحابه بزرگ آن حضرت، آموزش قرآن عبارت است از «آموزش زبان قرآن» و موفقیت‌های چشمگیر صدر اسلام در امر تعلیم و ترویج قرآن در گرو همین نکته اساسی بوده که آموزش قرآن بر پایه آموزش زبان آن قرار داشته است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

نظر شما