شناسهٔ خبر: 46763710 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

هشدار آتش‌سوزی در جنگل‌های گلستان

تسنیم نوشت: با ورود سامانه کم فشار و افزایش دمای هوای استان تا ۴۰ درجه سانتی گراد، منابع طبیعی گلستان درباره وقوع آتش‌ سوزی در عرصه‌های جنگلی استان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

با فعال شدن سامانه کم فشار حرارتی در استان گلستان امروز و فردا، مردم در مناطق مختلف استان هوایی تابستانی را تجربه می‌کنند.

از امروز به تدریج امواج سامانه کم فشار حرارتی فصلی در استان‌های شمالی کشور گسترش می‌یابد که نتیجه آن تقویت جریانات جنوبی، افزایش دما و کاهش رطوبت خواهد بود.

 اوج فعالیت این سامانه در استان گلستان روز چهارشنبه است که پیش بینی می‌شود دمای هوا را در برخی مناطق استان تا حدود 40 درجه سانتی گراد افزایش دهد.

کاهش شدید رطوبت و خشکی هوا در کنار وزش باد گرم، شرایط را وقوع حریق در عرصه‌های جنگلی مهیا کرده است و در همین زمینه منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز درباره آتش سوزی در جنگل‌های هیرکانی هشدار داده است.

منابع طبیعی استان از مردم خواسته در این روزها از برافروختن آتش در عرصه‌های جنگلی خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش در هنگام بازگشت از منطقه، نسبت به خاموش کردن آن اقدام و پس از اطمینان، اقدام به ترک محل کنند. با اینحال نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان نیز به ویژه در شرق استان در آماده باش هستند.

این سامانه گرم و کم فشار تا اواخر وقت چهارشنبه در استان فعال است و در اوایل بامداد پنج شنبه سامانه مرطوب و پرفشار وارد استان می‌شود که در این مقطع زمانی شاهد وزش شدید باد در برخی از مناطق خواهیم بود.

با فعال شدن سامانه مرطوب و پرفشار از روز پنج شنبه شاهد آخر هفته‌ای خنک‌تر با بارش‌های پراکنده و آسمانی ابری خواهیم بود.

47231

نظر شما