شناسهٔ خبر: 46763682 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون وزیر بهداشت:

دغدغه‌های بودجه‌ای سلامت در سال ۱۴۰۰ کمتر خواهد بود

در پانزدهمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ظرفیت‌های قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در حوزه سلامت تبیین شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، پانزدهمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور با حضور دکتر سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مهندس طاهر موهبتی معاون حقوقی مجلس و امور استان‌های وزارتخانه به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

مهندس موهبتی معاون حقوقی مجلس و امور استان‌ها در ابتدای این نشست که به تببین قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در حوزه سلامت اختصاص داشت، گفت: با تلاش‌هایی که در احکام قانون بودجه سال جاری صورت گرفت، ظرفیت‌های خوبی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: با حمایت‌ و همکاری‌های کمیسیون بهداشت و درمان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تبصره‌ها و بندهای ارزشمندی جهت کمک به افزایش بودجه نظام سلامت به تصویب رسید.

سال ۱۴۰۰، سالی با دغدغه‌های بودجه‌ای کمتری خواهد بود

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر سید کامل تقوی نژاد - معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت نیز در ادامه با بیان اینکه سال ۱۳۹۹ با همه محدودیت‌هایی که در منابع مالی دولت وجود داشت یکی از سال‌های موفق برای وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها بود، به بودجه سال ۱۴۰۰ اشاره و خاطرنشان کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ افزایش خوبی نسبت به سال قبل پیدا کرد و در مجلس نیز با حمایت نمایندگان، اعتبارات خوبی در بخش سلامت اختصاص یافت.

تقوی نژاد بر لزوم استفاده از ظرفیت های قانون بودجه،   تهاتر و واگذاری امور تصدی گری و خصوصی سازی و همچنین استفاده از ظرفیت کلان مناطق دانشگاه های علوم پزشکی برای تاسیس دبیرخانه هایی تخصصی برای پیگیری برخی احکام بودجه ۱۴۰۰ تاکید کرد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت با پیش‌بینی اینکه در سال ۱۴۰۰، دغدغه‌های کمتری در حوزه بودجه وجود داشته باشد، گفت: خوش‌بین هستم که سال مالی خوبی را در پیش خواهیم داشت.

در پایان، روسای دانشگاه های علوم پزشکی با بیان نظرات خود پیرامون موضوع نشست، سوالاتی را مطرح کردند که مدیران کل معاونت توسعه منابع مدیریت و برنامه ریزی به آنها پاسخ دادند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما