شناسهٔ خبر: 46763670 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در روند بررسی لایحه «واگذاری ۱۴ ملک شهرداری برای امور عام المنفعه» مطرح شد؛

شهرداری هیچ وقت مشارکت خیرین را به خوبی ساماندهی نکرده است

لایحه «مجوز واگذاری حق بهره برداری از ۱۴ ملک متعلق به شهرداری برای فعالیت های عام المنفعه» به تصویب اعضای شورا رسید اما برخی اعضا بر کوتاهی شهرداری برای ساماندهی خیرین انتقاد داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، یک فوریت لایحه «مجوز واگذاری حق بهره برداری از ۱۴ ملک و زمین متعلق به شهرداری تهران به منظور فعالیت های عام المنفعه» در جلسه امروز شورای شهر بررسی شد.

در ابتدا محسن جوادی یگانه معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در توضیح این طرح گفت: لایحه تعیین تکلیف این املاک که به تعداد ۳۰۰ ملک بود، در مهر ماه بررسی شد. همه بخش هایی که نیازمند صدور مجوز بهره برداری هستند نیز نیاز به تسریع در صدور مجوز دارند. از میان ۳۰۰ املاک مدنظر مواردی که قابلیت استفاده برای امور عام المنفعه را نداشته در حال بازپس گیری است اما این ۱۴ املاک مواردی است که توسط خیرین در حال ساخت و تکمیل هستند.

وی افزود: اغلب این املاک نیز در حوزه بهداشتی، درمانی و آسیب های اجتماعی است بنابراین خیرین برای تکمیل این املاک نیازمند تاییدیه شورا هستند.

حجت نظری عضو شورای شهر تهران در این باره گفت: آقای یگانه فرمودند که ۳۰۰ مورد در انتظار تاییدیه شورا هستند تا وارد شورا شوند. سوالم این است که چرا معاونت فرهنگی این موارد را تاکنون به شورا ارائه نکرده است.

در ادامه زهرا صدر اعظم نوری عضو شورای شهر تهران گفت: علیرغم گفته های آقای یگانه مبنی بر انتظار ورود این لایحه به شورا، باید گفت که این لایحه مدت هاست در شورا مانده و چرا باید حال ۱۴ مورد از این موارد را جدا کنیم.

محمود میرلوحی نیز عنوان کرد: شهرداری برای ارائه این لایحه ۲ الی ۳ سال تاخیر کرده اما حال معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری طی ۶ ماه گذشته این موضوع را چندین بار تکرار کرده است.

محمد سالاری نیز در موافقت با این لایحه تصریح کرد: متاسفانه در سال های اخیر موضوع مسئولیت اجتماعی کم رنگ بوده و شهرداری هیچ وقت مشارکت خیرین در امور عام المنفعه را به طور درست ساماندهی نکرده است اگر چه ما در این زمینه قوانین خوبی را نیز داریم. حال به نظر بنده با کلیات این لایحه موافقت کنیم تا این تاخیر باعث ایجاد وقفه در جذب منابع از خیرین نشود.

در نهایت کلیات این لایحه با ۱۵ رای موافق به تصویب رسید.

نظر شما