شناسهٔ خبر: 46763535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

از کیفیت بالای محصولات گوجه فرنگی تا لزوم نظارت بر ساخت و سازهای سی‌سخت در نشست شورای استاندارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: گوجه فرنگی تولید استان سالم‌ترین و با کیفیت‌ترین نوع گوجه فرنگی در کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اولین نشست شورای استاندارد به ریاست حسین کلانتری برگزار شد و مباحثی از جمله وضعیت آسانسورها، وسایل شهربازی در پارک‌ها و همچنین کیفیت محصولات غذایی مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست شهابی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواستار نظارت بیشتر بر محصولات سبزی و صیفی شد و گفت: متاسفانه نظارت کافی بر محصول سبزی و صیفی از جمله گوجه فرنگی کشت شده در اراضی دشت امامزاده جعفر صورت نمی‌گیرد، اداره استاندارد  باید بر محصولات غذایی مردم نظارت کند.

 الیاس تاج‌الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی در پاسخ به عدم نظارت بر محصولات غذایی و کیفیت پایین گوجه فرنگی تولید شده، گفت: طبق اعلام مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، کهگیلویه و بویراحمد سالمترین گوجه فرنگی کشور را تولید می‌کند.

وی بیان کرد: گوجه فرنگی که در استان تولید می‌شود به لحاظ سلامت، سالم‌ترین و به لحاظ کیفت باکیفیت‌ترین محصول تولیدی در کشور هستند.

در این نشست به پایان آواربرداری و شروع ساخت و سازها اشاره شد که معاون عمرانی استاندار خواستار ورود اداره استاندار برای آزمایش مصالح ساختمانی از جمله دانه‌بندی ماسه، شن و بتون شد.

کیامرث حاجی‌زاده بیان کرد: هر چه استاندارد به موضوع ساخت و سازهای سی‌سخت بیشتر ورود کند اعتماد عمومی بیشتر جلب می‌شود.

وی با اشاره به خطرات آسانسورها غیر استاندارد  گفت:  تعطیلی شهربازی‌ها فرصت خوبی است که برای ساماندهی و استاندارد سازی تجهیزات اقدام کنیم.

وی خواستار اعمال قانون در جایگاه‌های عرضه سوخت شد و گفت: با راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار نظارت بر محصولات غذایی مورد استفاده مردم به خوبی انجام می‌گیرد.

 در ادامه هم استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش حاکمیتی و نظارتی استاندارد گفت: در پروژه‌های عمرانی و سایر پروژه‌های استان استاندارد رعایت و بر کار پیمانکاران نظارت شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای مردم مهم است که کالایی استاندارد  داشته باشد، گفت: برای مردم مهم است که کالایی دارای نشان استاندارد باشد لذا ماحصل اقدامات شورای استاندارد این است که مردم از کالاهای مصرفی اطمینان حاصل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در صورت نیاز آزمایشگاه تخصصی محصولات غذایی در استان راه‌اندازی می‌شود، افزود: شورای استاندارد این مورد را پیشنهاد دهد تا در بودجه جاری لحاظ شود.

وی بر نظارت بیشتر بر ساخت و سازها در شهر زلزله‌زده سی‌سخت تاکید کرد و گفت: تنبیه و تشویق در استاندارد کالا و محصولات دیده شود، کسانی که استانداردها را رعایت نمی‌کنند معرفی و با آنها برخورد شود و کسانی که اصول را رعایت می‌کنند به مردم معرفی و مورد تشویق قرار گیرند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: رعایت استاندارد موجب خوشنامی تولیدکنندگان یک کشور در عرصه جهانی می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

نظر شما