شناسهٔ خبر: 46763484 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شانس کدام تکواندوکاران بالا است؟

۱۱ روز فرصت برای معرفی ۲ تکواندوکار در مسابقات انتخابی المپیک

کادر فنی تیم ملی بانوان طی روزهای آینده باید دو نماینده ایران را برای حضور در رقابتهای انتخابی المپیک معرفی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای تکواندو انتخابی المپیک در قاره آسیا طی روزهای ۳۱ اردیبهشت و اول خردادماه به میزبانی اردن در شهر امان برگزار خواهد شد. رقابتهایی که طی آن ۱۶ تکواندوکار با کسب مدال‌های طلا و نقره در چهار وزن المپیکی مردان و زنان موفق به کسب سهمیه المپیک خواهند شد.

کشورهایی که از طریق سیستم رنکینگ موفق به کسب سهمیه نشده‌اند، می‌توانند در هر بخش مردان و زنان دو نفر و در مجوع چهار نفر را به این مسابقات اعزام کنند. کشورهایی هم که یک سهمیه در هر بخش کسب کرده‌اند نیز تنها مجاز به معرفی یک تکواندوکار خواهند بود.

طبق اعلام سایت رسمی فدراسیون جهانی، ثبت نام تکواندوکاران برای حضور در این مسابقات که از ۲۴ فروردین ماه آغاز شده تا جمعه ۱۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. به عبارت ساده‌تر کادر فنی تیم ملی می‌بایست حداکثر تا ۱۱ روز آینده دو تکواندوکار مورد نظر خود را برای حضور در این مسابقات معرفی کند. تاکنون نیز نام ۶۳ تکواندوکار روی سایت مسابقات ثبت شده است.

با توجه به نفراتی که در اردو حضور دارند و تکواندوکارانی که در واکسیناسیون کرونا ویژه ورزشکاران المپیکی شرکت داشتند، به نظر می‌رسد شانس زهرا پوراسماعیل که چندی پیش مدال طلای رقابتهای بین المللی ترکیه را هم بدست آورد، برای حضور در رقابتهای انتخابی المپیک بیش از سایر نفرات باشد.

از بین دو وزن ۴۹- کیلوگرم و ۵۷- کیلوگرم یک وزن انتخاب خواهد شد. در این صورت اگر نگاه کادر فنی روی وزن ۴۹- کیلوگرم باشد، مهلا مؤمن زاده تکواندوکار انتخاب شده است و اگر هم وزن ۵۷- کیلوگرم مد نظر کادر فنی قرار گیرد، از بین ناهید کیانی و یلدا ولی نژاد دختران برنزی ایارن در ترکیه، یک نفر اعزام می‌شود.

امیدواریم کادر فنی تیم ملی بانوان از تنها و آخرین فرصت کسب سهمیه بهترین بهره را برده و آماده‌ترین تکواندوکاران را برای حضور رقابتهای اردن انتخاب و معرفی کند.

نظر شما