شناسهٔ خبر: 46763469 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دومین روز درگیری‌ میان پلیس صهیونیستی با فلسطینیان در "یافا"

رویا معصومی

منابع اعلام کردند دوشنبه شب درگیری‌های جدیدی میان پلیس رژیم صهیونیستی و فلسطینیان معترض داخل خط سبز برای دومین روز متوالی رخ داد. این اعتراضات علیه طرح رژیم صهیونیستی پیرامون مهاجرت اجباری ساکنان "یافا" برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، روزنامه القدس العربی نوشت، درگیری‌هایی میان تظاهرکنندگان فلسطینی ساکن شهر یافا واقع در اراضی اشغالی علیه این طرح و پلیس رژیم صهیونیستی برای دو روز رخ داد و پلیس سه تن از معترضان را بازداشت کرد.  

همزمان تظاهرات دیگری در یافا پس از درگیری فلسطینی ها با خاخام الیاهو مالی، رئیس مدرسه یهودی برگزار شد.

شاهدان گفتند، درگیری‌ها میان پلیس و فلسطینیان بار دیگر  در خیابان تولوز شهر یافا که اغلب ساکنانش عرب هستند، رخ داد.

از سوی دیگر کمیته عالی پیگیری مردم عرب در داخل فلسطین، پلیس رژیم صهیونیستی را به حملات روزانه به اهالی عرب شهر یافا متهم کرد.

این کمیته در بیانیه‌ای اعلام کرد،  ساکنان یافا با اقدامات تحریک آمیز و توطئه‌های شهرک نشینان که تلاش می‌کنند به خانه‌ها و املاک نفوذ کنند، مقابله می‌کنند.

یافا از جمله شهرهای اراضی اشغالی است که در آن هم اعراب و هم یهودیان ساکن هستند.

طبق آمار رسمی رژیم صهیونیستی، شمار فلسطینی های داخل خط سبز (عرب۴۸) به یک میلیون و ۹۶۶ هزار تن یعنی ۲۱ درصد از مجموع ۹ میلیون و ۳۲۷ هزار سکنه می رسد.

از سوی دیگر مدیریت گذرگاه‌های رژیم صهیونیستی وابسته به وزارت جنگ این رژیم از تمرینات نظامی در گذرگاه «وادی الاردن»  خبر داد و اعلام کرد: برای اجرای این تمرینات، گذرگاه مذکور بسته بود و صدای تیراندازی و انفجارها در منطقه شنیده شد.

انتهای پیام

نظر شما