شناسهٔ خبر: 46763235 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

امسال هم راهپیمایی روز قدس نخواهیم داشت

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: با توجه به وضعیت کنونی همه‌گیری کرونا و اعلام سیر صعودی فراگیری این ویروس تا نیمه اردیبهشت هیچ راهپیمایی برای روز قدس نخواهیم داشت و راهپیمایی خودرویی نیز منتفی است.

صاحب‌خبر -

العالم - ایران

نصرت الله لطفی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی و بزرگداشت یوم الله قدس اعلام کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا همچون سال گذشته راهپیمایی نخواهیم داشت و با در نظر گرفتن سلامت مردم و پرهیز از عادی انگاری ویروس کرونا به رسالت دینی و انقلابی خود در دفاع از آرمان قدس خواهیم پرداخت.

لطفی تاکید کرد: با توجه به وضعیت کنونی ویروس کرونا و اعلام سیر صعودی فراگیری این ویروس تا نیمه اردیبهشت هیچ راهپیمایی برای روز قدس نخواهیم داشت و راهپیمایی خودرویی نیز منتفی است.

وی با بیان این که ادعای دروغینی که تحت عنوان معامله قرن مطرح شد امروز به زباله دان تاریخ سپرده شده است به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل حکومت فلسطین با انجام همه پرسی و رای فلسطینیان اشاره کرد.

لطفی گفت: ایران پرچمدار و منادی فلسطین و آرمان قدس شریف است و جهانیان و مردم فلسطین انتظار ویژه ای از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کانون و خاستگاه روز قدس دارد.
وی با اشاره به توطئه های رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید محسن فخری زاده و همچنین خرابکاری در سایت نطنز گفت: امسال باید در کنار حمایت از مردم فلسطین به این غده سرطانی حساس باشیم.

سال گذشته شاهد اقدام سران مزدور برخی کشورهای عربی در برقراری روابط رسمی با رژیم صهیونیستی بودیم و کشورهای عربی در این زمینه حساسیت مناسبی نشان ندادند.

آیت الله محمدحسن اختری رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین گفت: راهپیمایی روز قدس یکی از سنت های حسنه ای است که امام خمینی در سطح بین المللی پایه گذاری کردند و شاهدیم که رهبر معظم انقلاب نیز در طول این سال ها بیش از هر چیز به این مساله اهتمام ورزیدند و بشارت های بسیار دقیقی را از آینده این مساله از پیش روشن کردند.

در نبود راهپیمایی، روز قدس را از طریق رسانه گرامی بداریم

اختری افزود: رژیم جنایتکار صهیونیستی روز به روز در حال فرسایش است و رو به اضمحلال پیش می رود. امروز این رژیم تحت فشارهای سیاسی و اقتصادی در داخل و حتی در سطح بین المللی است و برخی از حامیان خود را از دست داده است‌.
وی اضافه کرد: اگر دولت ها و کشورهای اسلامی غیرت به خرج می دادند حتی بدون حرکت نظامی میدانی می توانستند رژیم اشغالگر قدس را در تنگنای بزرگی قرار دهند ولی این دولت ها به میدان نمی آیند و کرونا هم باعث شده در یک سال گذشته اقدامی از سوی برخی کشورها که مخالف این رژیم هستند صورت نگیرد.
رئیس کمیته حمایت از فلسطین افزود: امروز وضعیت فلسطینی ها در داخل این کشور بهتر از هر دوره ای است و بیشترین هماهنگی میان گروه هایی همچون فتح، حماس و سایر گروه ها وجود دارد.
وی خواستار پررنگ تر شدن روز قدس در سطح کشور به ویژه برای جوانان شد و گفت: امسال به جریان سازی در داخل کشور نیاز داریم و باید از جهات مختلف به این موضوع پرداخته شود. امسال که نمی توانیم راهپیمایی داشته باشیم باید از طریق رسانه ها و رادیو وتلویزیون این روز را گرامی بداریم و سازمان هایی همچون زیباسازی شهرداری در میادین و خیابان ها این روز را تبلیغ کنند.
در ادامه این جلسه که به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی با حضور حداقلی برپا شده بود، اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برنامه هایی را به ویژه در فضای مجازی به منظور هر چه با شکوهتر برگزار شدن روز قدس ارائه دادند.

ایرنا

نظر شما