شناسهٔ خبر: 46763182 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون فنی مرکز بهداشت :

۱۱ هزار و ۳۷۶ یزدی علیه ویروس کرونا واکسینه شدند

یزد - ایرنا - معاون فنی مرکز بهداشت یزد با اشاره به آغاز مرحله ششم واکسیناسیون علیه کرونا از امروز ( سه شنبه) گفت: در مراحل قبلی در مجموع ۱۱ هزار و ۳۷۶ نفر در برابر این ویروس در استان واکسینه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به ایرنا، مسعود شریفی افزود: از این تعداد هشت هزار و ۱۴۰ نفر دوز اول و بقیه دوز دوم واکسن را تزریق کردند.

وی با بیان اینکه مرحله ششم واکسیناسیون تا پایان هفته جاری ادامه دارد، تصریح کرد: در این مرحله  ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر واکسینه می شوند.

معاون فنی مرکز بهداشت یزد افزود: در این مرحله، کادر بهداشت و درمان، کارکنان اورژانس ۱۱۵، اعضای نظام پزشکی و جانبازان بالای ۵۰ درصد و شیمیایی واکسینه می شوند.

وی خاطرنشان کرد: طبق سند واکسیناسیون ابلاغی از طرف وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی تاکنون کارکنان اورژانس ۱۱۵، کادر بهداشت و درمان، بیماران خاص، جانبازان، سالمندان، بیماران سرطانی، پاکبانان، کارکنان آرامستان ها، اعضای نظام پزشکی و دانشکده دندانپزشکی واکسینه شده اند.

شریفی اضافه کرد: با ورود محموله های جدید واکسن به استان، طبق سند واکسیناسیون کشوری، سایر افراد جامعه واکسینه می شوند.

هم اکنون از ۶۰۰ فرد بستری مشکوک به ویروس کرونا در استان یزد، ۹۷ تن در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. 

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. 

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورد.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی  شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ وزارت بهداشت اعلام کرد که نتایج آزمایش اولیه ۲ مورد مشکوک ابتلا به کرونا در قم مثبت گزارش شده  و این موضوع خود مقدمه‌ای شد برای تایید حضور ویروس کرونا در ایران و تدابیری که نیاز بود در سطح ملی و استانی اندیشیده شود.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد. 

نظر شما