شناسهٔ خبر: 46763148 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ارائه لیست شورای ائتلاف پس از تایید صلاحیت داوطلبان/ ثبت نام ۱۰ هزار نفر در شورای ائتلاف

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان همدان با بیان اینکه فعلا عجله‌ای برای ارائه لیست کاندیداها نداریم گفت: لیست پس از اعلام تایید صلاحیت‌ها ارائه می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمدرضا غلامی‌پاک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد وحدت در بین نیروهای انقلاب در سطح کشور و به تبع آن در سطح استان فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه این مجموعه به منظور مشارکت حداکثری مردم انقلابی و قدرشناس استان، برایند انتخابات‌ پیش‌ رو را در حال پیگیری دارد بیان کرد: شورای ائتلاف از ۱۴ بهمن ثبت‌نام انقلابیون استان را تا به امروز انجام داده و حدود ۱۰ هزار نفر در همدان به این سایت مراجعه کرده‌اند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به روند ثبت‌نام و ساز و کار شورای ائتلاف خاطرنشان کرد: در محلات مختلف با تاکید بر محوریت مساجد، اهالی انقلابی محل در مساجد دور هم آمدند و با تشکیل گروه‌های ۱۵ تا ۲۵ نفره، سه نفر را از بین این گروه‌ها برای شرکت در مجمع منتخب، برگزیدند.

وی تصریح کرد: از بین این سه نفر منتخب حتما یک نفر پیشکسوت، یک نفر جوان زیر ۴۰ سال و یک نفر از بانوان حضور دارند تا بتوانیم از توان اقشار مختلف در این مجمع بهره ببریم.

غلامی‌پاک یادآور شد: علاوه بر مساجد، قرار است اصناف و اقشار مختلف با توجه ویژه به جوانان باشند، بنابراین اکثریت ثبت‌نام‌کنندگان هم جوانان هستند که ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل وضعیت کرونا این تجمع امکان‌پذیر نیست بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در سطح استان به صورت مراجعات انفرادی و در محل‌های مختلف امکان مشارکت نیروهای انقلابی برای انتخاب اعضای شورای ائتلاف شهرستان شکل گیرد که اکثر شهرستان‌های استان این انتخابات را تا جمعه برگزار می‌کنند.

 رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی همدان با بیان اینکه این انتخابات در شهر همدان روز پنج‌شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در فضای باز حسینیه امام(ره) همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود گفت: با تدابیر بهداشتی، مراجعات موردی خواهد بود و به صورت تک به تک نیروهای انقلابی حضور یافته و منتخبان خود برای شورای ائتلاف شهرستان انتخاب خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از انتخاب شوراهای شهرستان‌، شوراهای شهرستان‌ها با هم جمع شده یا به صورت مجازی شورای ائتلاف استان را انتخاب می‌کنند و شوراهای استان‌ها نیز شورای ائتلاف مرکز را شکل می‌دهند.

غلامی‌پاک ادامه داد: همزمان با این انتخابات شورای قبلی برآیند بررسی کاندیداها را مد نظر داشته و مقدمات کار را فراهم کرده و سازوکار و فرایندی را برای انتخابات به ویژه شورای شهر پس از تایید صلاحیت‌ها، در دستور کار دارند.

وی با تاکید بر اینکه آنچه در برایند انتخابات شورای شهر مد نظر است ویژگی‌های مختلفی از جمله تعهد و تخصص است گفت: ویژگی دیگر که مدنظر شورای ائتلاف است، کارآمدی و پاک‌دستی افرادی است که در لیست ما قرار می‌گیرند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی همدان یادآور شد: حدود ۳۰ درصد اعضای شورای ائتلاف پیشکسوتان، ۵۰ درصد جوانان و ۳۰ درصد بانوان هستند که اگر در مجموع ۱۱۰ درصد است به این خاطر که برخی از اعضا شامل هر دو گروه هستند.

وی تاکید کرد: تاکنون لیست‌های انتخاباتی مختلفی ارائه شده و از ما نیز می‌خواهند لیست بدهیم اما عجله‌ای نداریم و بعد از تایید صلاحیت‌ها لیست انتخاباتی خود را ارائه خواهیم داد. 

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

نظر شما