شناسهٔ خبر: 46762954 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

فرصت یک ماهه دادستانی تهران به دستگاه‌های ذی ربط برای رفع تصرفات اراضی ملی کن و سولقان

معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ٥ تهران در بازدید از اراضی ملی و منابع طبیعی حوزه استحفاظی کن و سولقان، دستورات لازم را جهت رسیدگی به چالش‌های موجود در زمینه تعرض به منابع طبیعی و حقوق بیت المال در این مناطق صادر کرد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان - سیدحسن بنی حسینی، معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۵ تهران، در خصوص بازدید از مناطق کن و سولقان افزود: این بازدید‌ها طی چند روز اخیر متعاقب دریافت گزارشات متعدد مردمی و با فراخوان مسئولان اجرایی منطقه و درباره تخلفات و چالش‌های خاص مناطق روستایی به ویژه در زمینه تعدی به اراضی ملی و کوه خواری در حوزه استحفاظی بخشداری کن و سولقان، انجام گرفته است.

به گفته بنی حسینی در این بازدید‌ها که از ساعت ۹ صبح آغاز و تا ساعت ۱۵ عصر به طول انجامید، بنا به دعوت دادسرای ناحیه ۵، تعدادی از مقامات اجرایی محلی از جمله شهردار منطقه ۵، بخشدار کن و رؤسای اداره اوقاف شمال غرب تهران، اداره منابع طبیعی شهرستان‌های تهران و اداره راهداری و مسکن و شهرسازی شهرستان‌های غرب تهران، معاون دادستان تهران و هیأت قضایی را همراهی کردند.

سرپرست دادسرای ناحیه ۵ تهران بیان کرد: در نتیجه این بازدید‌ها تخلفات مسلم و قابل مشاهده منطقه جهت پیگیری قانونی و قضایی شناسایی و دستورات و تذکرات لازم برای انجام وظایف قانونی در دستگاه‌های ذیربط صادر شد.

معاون دادستان تهران یکی از موارد قابل تامل را رها شدن قطعه سنگ‌های بزرگ در ارتفاعات اطراف جاده و بستر و حریم رودخانه کن عنوان کرد و افزود: این سنگ‌ها از عملیات پروژه‌های عمرانی برجای مانده و هر لحظه احتمال سقوط آن‌ها و وارد آمدن خسارت مالی و جانی وجود دارد البته بروز حوادث طبیعی از جمله زلزله، باد‌ها و باران‌های فصلی این خطر را تشدید و وقوع سیلاب مخرب را تسهیل می‌کند.

وی اضافه کرد: ساخت غیر اصولی حفاظ فلزی جهت جلوگیری از ریزش سنگ‌ها در ابتدای ورودی اولین تونل جاده کن هم بحران ساز و موجب افزایش تصادف و برخورد خوردرو‌ها شده است.
 
بیشتر بخوانید:
سرپرست دادسرای ناحیه ۵ تهران بی توجهی به تصرفات عدوانی روزافزون در اراضی ملی کوهستانی به ویژه در محدوده حریم رودخانه کن و سولقان، تصرفات و ساخت وساز‌های غیرقانونی در بستر رودخانه کن، واگذاری‌های مخرب در منابع طبیعی بکر و سوء مدیریت و عدم پاسخگویی نهاد‌های اجرایی مسئول نگهداشت و حفاظت اراضی ملی خارج از بافت روستایی را از دیگر موضوعات قابل بررسی در منطقه دانست و تصریح کرد: به مسئولان ذیربط تذکر داده شد تا سریعا به وظایف قانونی خود عمل و نتیجه اقدامات خود را ظرف یکماه به دادسرا گزارش کنند.

انتهای پیام/

نظر شما