شناسهٔ خبر: 46762909 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

واکسینه شدن افراد متفرقه را تکذیب می کنم

صالحی امیری: برای موسوی سؤتفاهم پیش آمده/ موضع ما در قبال کشتی مشخص است

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: برای سیدمحمد موسوی سؤتفاهمی پیش آمده و پاداش را صرفا محدود به همین اعداد و ارقام دیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک امروز 31 فروردین ماه با حضور در نشست خبری آنلاین به پرسش‌های اهالی رسانه پاسخ داد.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره استوری اعتراضی سیدمحمد موسوی در اینستاگرامش اظهار داشت: والیبال در سمیر یک جهش قرار دارد و در جایگاهی است که جزو 8 تیم برتر دنیاست. مدیریت والیبال با انتخاب سرمربی و کادرفنی مسیر روشنی در پیش دارد و همه قهرمانان والیبال ایران شایسته حمایت حداکثری هستند. برای سیدمحمد موسوی سؤتفاهمی پیش آمده و پاداش را صرفا محدود به همین اعداد و ارقام دیده. پاداش پای سکو مستقل از پاداش اصلی وزارت ورزش و جوانان است که بعد از المپیک پرداخت خواهد شد.

صالحی‌امیری پیرامون مسئله اسپانسرینگ عنوان کرد: در دوره گذشته با 3 اسپانسر جلساتی داشتیم و با یک مورد به توافق رسیدیم تا کار تبلیغاتی انجام شود اما تعویق یک ساله المپیک دیگر فضای مطمئن برای ایجاد تعهد را سلب کرد. به دلیل شرایط کرونا امکان و قطعیت عقد قرارداد اسپانسرینگ برای مسابقات المپیک ایجاد نشد اما در تلاش هستیم تا البسه را از این راه تامین کنیم. منابع مالی لازم را از سازمان برنامه و بودجه دریافت کردیم و واریزی مالی مناسب و برنامه ریزی شده ای به فدراسیون ها داشته ایم. امسال با تامین منابع از سوی دولت کاروان ایران را اعزام می کنیم. برای المپیک آتی اسپانسری نخواهیم داشت و ظرفیت های تبلیغاتی رویداد تحت تبلیغات قرار نمی گیرد.

رئیس کمیته ملی المپیک درمورد مسئله واکسیناسیون اذعان داشت: مسئولیت واکسیناسیون برعهده فدراسیون پزشکی ورزشی است و کار آقای سجادی این بود که لیست افراد حاضر در المپیک را اعلام کرد. هیچ موردی خارج از لیست اعلامی کمیته ملی المپیک واکسینه نشده و ماجرای واکسینه شدن افراد متفرقه را تکذیب می کنم.

صالحی‌‎امیری درخصوص چالش هایش با فدراسیون کشتی بیان کرد: علیرضا دبیر قهرمان المپیک ایران است و باید مورد حمایت باشد. کشتی رشته اول ماست و نقطه امید ما در توکیوست که باید همه نهادها برای حمایت از این رشته بسیج شوند. نیاز به آرامش و ثبات هم البته در ورزش کشتی و همه ورزش های قهرمانی حس می شود تا بدون دغدغه در توکیو حاضر شوند. این چالش ها امری طبیعی‌ست و هیچ شکافی بین رئیس فدراسیون کشتی و کمیته ملی المپیک وجود ندارد و طی جلسات داخلی اختلاف نظرهای مالی حل خواهد شد. این موضوع نباید بزرگ شود و بیش از اندازه به آن پرداخته شود. در همه 4 سال گذشته اولویت اول ما در ابعاد رتبه بندی و تخصیص بودجه و خارج از سقف مصوب کشتی بوده و این سیاست دنبال می شود. در ماه جاری هم مبلغ 2 میلیارد تومان به فدراسیون کشتی واریز کردیم و هفته آتی هم جلساتی با فدراسیون کشتی خواهیم داشت.

وی همچنین افزود: گذشته باید فراموش شود و موضع ما در قبال کشتی مشخص شده. مجلس شورای اسلامی هم معادل 65 میلیارد تومان طی جدولی به فدراسیون ها تخصیص داد که اقدام مسرت بخشی است اما اشکالی که در این موضوع وجود دارد به موضوع اولویت بندی بازمی گردد. مبنای اولویت بندی ما در کمیته ملی المپیک کشتی 1000 امتیاز، وزنه برداری و تکواندو با 785 امتیاز و کاراته، تیراندازی، شمشیربازی و سایر در اولویت ها قرار دارند. شکاف و تفرقه از جایی بین فدراسیون ها پدید آمد که این امتیازها در بودجه مجلس رعایت نشد. انتظار داشتیم که لیست اولویت ها توسط مجلس از ما دریافت می شد. این که تنها 10 فدراسیون را دیده اند هم کار شایسته ای نبود اما کمک کردن صددرصد اقدامی مثبت بوده و باید افزایش هم داشته باشد. هر میزان و از هر مرجع به ورزش ایران کمک شود، برای ورزش قهرمانی ارزش زیادی خواهد داشت.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره انتشار لیست واکسن کرونا گفت: این موضوع منوط به اجازه ستاد عالی است چون نیاز به تصویب در آن جا دارد. عمدتا در مبحث اسپانسرینگ هم واسطه هایی وجود دارند که برنامه ای برای مذاکره با آن ها نداشته ایم و تنها با شرکت های معتبر حرف زدیم. هیچ کس در سال جاری حاضر به حمایت مالی نشد چون هم زمان کافی وجود نداشت و هم شرایط کرونا این اجازه را نداد. تمام برنامه ریزی اعزام کاروان با اقتدار و تامین حداکثر منابع مالی صورت گرفته که پرداخت هم خواهد شد. دغدغه‌ای برای تامین منابع مالی نخواهیم داشت.

صالحی‌امیری درباره حقوق ورزشکارانی که تازه سهمیه کسب کرده اند، گفت: یک سال حقوق برای کسانی که سهمیه گرفتند معادل 60 میلیون تومان پرداخت شد و برای 6 ماه دوم هم به هر کدام 30 میلیون تومان واریز می شود. هر فردی و در هر مرحله ای کسب سهمیه کند، 90 میلیون تومان دریافت می کند. برای پرداخت 6 ماهه آخر در همین فصل پیگیری می کنیم تا دغدغه ای وجود نداشته باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره حمایت از داوران گفت: در این باره همیشه رویکرد حمایتی داشته ایم و از خانم رضایی هم دعوت به ملاقات می‌کنیم. هر داوری و هر مربی که در حوزه ورزش قهرمانی کرسی کسب کند، افتخاری برای ماست و حمایت می کنیم. امسال در تخلیل شاخص های بودجه، ضریب حمایت از ورزش قهرمانی بانوان را 1.5 برابر کردیم. به جای سخنرانی و شعار، در سیاست گذاری کمیته در حوزه بانوان اولویت را تشخیص دادیم. نفس حضور دختران ما در مسابقات بین المللی حائز پرستیژ و اعتباری برای کشورمان است.

صالحی امیری درباره تیم فوتبال امید گفت: با رئیس جدید فدراسیون فوتبال گفتگویی درباره تیم امید داشتیم و قرار بر این است که جلسات کارشناسی مشترکی صورت بگیرد تا هدایت و راهبری تیم فوتبال امید ادامه داشته باشد. از جانب ما آقای سجادی مسئول هستند و از سمت فدراسیون شخصی معرفی می شود تا تفاهم نامه مسیر را مشخص کند. امیدواریم که تیم امید ما بعد از 46 سال به المپیک صعود کند. اولین مسابقه شهریورماه خواهد بود و امیدواریم که پیش نویس تفاهم نامه هم تایید شود.

انتهای پیام/

نظر شما