شناسهٔ خبر: 46762797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سیاسی، امنیتی استانداری مرکزی:

کاهش اعتیاد نیازمند تغییر نگرش مردم و مسئولان است

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: کاهش اعتیاد نیازمند تغییر نگرش مردم و مسئولان در راستای راهبردهای پیشگیرانه است.

صاحب‌خبر -

«بهروز اکرمی» روز سه‌شنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی، افزود: آگاهی، اطلاع رسانی و آموزش شهروندان نسبت به عوارض سوء مصرف مواد مخدر، بهبود برنامه‌های کاهش تقاضا را منجر می‌شود و این موارد مهم باید در دستور کار تمامی اعضای این شورا قرار گیرد. 

وی ادامه داد: معتاد متجاهر یک فرد آسیب دیده است که برای تامین هزینه مواد مورد نیاز خود در برخی موارد به زباله‌گردی روی می‌آورد، بنابراین ساماندهی این افراد بیمار باید به گونه‌ای انجام شود که ضمن حفظ کرامت انسانی، زمینه بازگشت دوباره به سمت مواد مخدر ناهموار باشد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: مقابله همه جانبه با مواد مخد و اعتیاد نیازمند مدیریت معطوف به نتیجه است که هنوز در سطح ملی نیز یک تصمیم قاطع برای چگونگی ساماندهی معتادان متجاهر اتخاذ نشده است. 

اکرمی اظهار داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر با هدف هماهنگی برون دستگاهی و ارائه برنامه‌های راهگشا برای کاهش گرایش اقشار مختلف به اعتیاد تشکیل شده اما هیچ برنامه مشخصی در سطح ملی به استان‌ها ارائه نشده، بنابراین هر یک از دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان باید به وظیفه ذاتی خود به بهترین شکل ممکن عمل کرده و برای مقابله با این بلای خانمان‌سوز برنامه‌های راهگشا ارائه کنند. 

وی تاکید کرد: زنگ خطر اعتیاد برای اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و نوجوانان مدت‌هاست به صدا درآمده و برای جلوگیری از گسترش آن و حداقل کاهش ورودی افراد به این آسیب اجتماعی، باید تمهیدات کاربردی اندیشیده شود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: برای ایجاد راهبرد موفق در خصوص مقابله با اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی باید یک چشم‌انداز تعریف و آحاد مردم و مسئولان برای دستیابی به آن بسیج شوند. 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: میزان کشفیات انواع مواد مخدر در استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته که بیانگر فعالیت پلیس در مقابله با این بلای خانمان‌سوز است. 

سرهنگ حسین شمسایی‌فر افزود: در یک ماه گذشته ۵۰۰ نفر در ارتباط با مواد مخدر در استان مرکزی دستگیر شدند که از این تعداد ۱۰۷ نفر معتاد متجاهر بودند که به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند. 

وی، ارتقای سطح آگاهی و اطلاعاتی عمومی، تقویت روحیه مطالبه‌گری از دستگاه‌های مسئول، ضربه زدن به بنیان‌های مالی و اقتصادی قاچاقچیان، تشدید برخورد با خرده‌فروشان، شناسایی و دستگیری سرشبکه‌های مواد و مخدر و مقابله با کشت داخلی خشخاش را از مهمترین برنامه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در سال جاری عنوان کرد. 

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد. 

نظر شما