شناسهٔ خبر: 46762750 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ظن ژاپن به قرار داشتن ارتش چین در پشت حملات سایبری به سازمانهای تحقیقاتی‌اش

علی مدنی

شبکه خبری ان.اچ.کی ژاپن امروز (سه‌شنبه) به نقل از منابع تحقیقاتی گزارش کرد، پلیس این کشور مظنون به دست داشتن نیروهای مسلح چین در حملات سایبری گسترده سال ۲۰۱۶ علیه ۲۰۰ شرکت و نهاد تحقیقاتی مرتبط با بخش دفاعی از جمله آژانس اکتشافات هوا-فضای ژاپن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، طبق گزارش این شبکه، پلیس ژاپن ظن آن را دارد که یک مرد چینی مهندس کامپیوتر که در دهه ۳۰ عمرش و عضو حزب کمونیست چین است، اقدام به اجاره چند سرور در ژاپن کرده که در حملات سال ۲۰۱۶ مورد استفاده قرار گرفتند.

بر طبق این گزارش گمان برده می‌شود این مرد این سرورها را پنج بار با اسامی جعلی اجاره کرده و سپس اطلاعات شناسایی و اطلاعات دیگر آنها را به یک گروه هکری چینی مشهور به گروه Tick داده است.

شبکه ان.اچ.کی در گزارش خود تصریح کرد، پلیس به دنبال ثبت یک پرونده علیه این تبعه چینی از بابت اتهام جعل اسناد و سوابق دیجیتالی طی است و فرد مذکور خاک ژاپن را ترک کرده است.

همچنین طبق گزارش این شبکه یک شهروند چینی دیگر نیز مظنون به اجاره کردن سرورهای ژاپنی با اسامی جعلی بر اساس دستور یک عضو دفتر مسئول حملات سایبری در ارتش چین است.

یک سخنگوی آژانس اکتشافات هوا-فضای ژاپن به ان.اچ.کی تایید کرد که این آژانس فضایی مورد حمله قرار گرفته است اما تاکید کرد که متحمل هیچ گونه مورد از افشای داده‌ها نشده است.

انتهای پیام

نظر شما