شناسهٔ خبر: 46762536 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

با بهترین رستوران های مشهد آشنا شوید!

مشهد،‌ بزرگ‌ترین شهر مذهبی ایران و از مهم‌ترین مراکز استانی کشور است. هر ساله، عده زیادی از شهرهای و کشورهای دیگر وارد این شهر می‌شوند. خواه هدف از سفر، زیارت باشد یا سیاحت، این شهر مملو از مناطق جذاب و دیدنی است.

صاحب‌خبر -

رستوران رضایی مشهد

رستوران رضایی مشهد، از رستوران‌های قدیمی و معروف این شهر است. این رستوران با ۵ شعبه در مشهد و یک شعبه در بابُل، سرو کننده انواع غذاهای ایرانی است. اولین شعبه این رستوران، فعالیت خود را در سال ۱۳۳۷ آغاز کرد. این رستوران علاوه بر داشتن کیفیت بالا، از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.

به خصوص که با استفاده از کد تخفیف اسنپ فود نیز می‌توان صرفه‌جویی بیشتری در هزینه‌ها کرد. یکی از غذاهای معروف این رستوران، چلوکباب است. این رستوران با تنوع غذایی بالا می‌تواند برای هر سلیقه‌ای مناسب باشد. شعبه اصلی این رستوران واقع در خیابان آبکوه و در تقاطع کلاهدوز است.

رستوران ارم شاندیز

رستوران ارم شاندیز واقع در میدان دوم ولیعصر، بلوار امام رضا (ع) است. این رستوران از سال ۱۳۶۲ تا کنون فعال است و یکی از رستوران‌های باسابقه و خوب این شهر محسوب می‌شود. رستوران ارم شاندیز دارای سه بخش مختلف است؛ رستوران سنتی، فضای باز و سالن (VIP).

عمده شهرت این رستوران نیز به خاطر چلوکباب‌ها و ششلیک‌های آن است. این رستوران همچنین مجهز به بخش مخصوص تولید محصولات لبنی است. به این شکل که همه محصولات لبنی که در آن سرو می‌شوند، تولید شده در همان محل هستند. سرویس‌دهی و کیفیت غذاها در این رستوران واقعاً عالی است.

رستوران پدیده شاندیز

رستوران پدیده شاندیز از رستوران‌های شناخته شده و محبوب مشهد است. قرار گرفتن آن در منطقه کوهستانی شاندیز و کیفیت بالای غذاها، علل اصلی محبوبیت این رستوران هستند. این رستوران نیز دارای سه بخش مختلف است. رستوران بین‌المللی، رستوران منوی آزاد و رستوران تابستانی. پدیده شاندیز همچنین دارای یک باغ پرندگان است که فضای آن را جالب‌تر کرده است. دو فضای باز و بسته این رستوران و تنوع بالای غذایی باعث شده‌اند که تجربه‌ای خوشایند برای انواع سلیقه‌ها ایجاد شود. این رستوران واقع در شاندیز، بعد از میدان اول است.

رستوران پسران کریم

این رستوران از سال ۱۳۵۹ مشغول به کار است. کیفیت بالای غذاها همراه با قیمت مناسب آن‌هاست. رستوران پسران کریم، سه شعبه در مشهد دارد. شعبه اصلی این رستوران، بنایی قدیمی و محیطی شلوغ‌تر دارد. از غذاهای مشهور این رستوران می‌توان چلو ماهیچه را نام برد. در مجموعه رستوران‌های پسران کریم از بهترین و سالم‌ترین مواد غذایی استفاده می‌شود. این رستوران واقع در بلوار سجاد، خیابان فرهاد ۲۲ است. اگر قصد صرف یک وعده غذایی از مواد اولیه سالم و شیوه طبخ عالی دارید، این رستوران گزینه‌ای مناسب خواهد بود.

رستوران پسران کریم

رستوران معین درباری

رستوران معین درباری بیش از یک قرن است که در شهر مشهد مشغول به فعالیت است. حاج اصغر معین درباری، این رستوران را در سال ۱۲۸۰ تأسیس کرد. از آن پس چند نسل از خاندان معین درباری، اداره رستوران را بر عهده داشته‌اند. این رستوران فضایی سنتی و محیطی نوستالژیک دارد. آینه‌کاری‌ها، سالن پایین‌تر از سطح زمین و دکوراسیون آن، یادآور رستوران‌های گذشته است.

به نوعی می‌توان گفت که این رستوران از زمان تأسیس تا کنون، اصالت خود را در عین پیشرفت حفظ کرده است. شعبه اصلی این رستوران واقع در خیابان نوفل لوشاتو (خیابان کلانتری) است. نام‌های مختلفی از این رستوران در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود. اما این رستوران هیچ فعالیتی در شبکه‌های اجتماعی نداشته و تنها یک شعبه دیگر در منطقه ییلاقی شاندیز دارد.

رستوران درباری

رستوران بابا قدرت

رستوران بابا قدرت، فضایی صمیمی و سنتی دارد. در این رستوران خبری از تشریفات، دکوراسیون مدرن و رسمی نیست. بازارچه، چایخانه و رستوران‌، بخش‌های تشکیل دهنده این رستوران هستند. رستوران بابا قدرت واقع در انتهای بازار رضا (ع)، میدان ۱۷ شهریور، نبش صدر ۱۶ است. فضای سنتی و نوستالژیک این رستوران، حس متفاوت و اصیل‌تری از صرف یک غذای خوش‌طعم را می‌دهد.

اگر خوراک گردن دوست دارید و عاشق فضاهای سنتی هستید، در سفرتان به مشهد حتماً از این رستوران بازدید کنید. جالب اینکه این مجتمع متعلق به دوران قاجار بوده و بیشتر از دو قرن قدمت دارد. در سال ۱۳۸۰، سازمان میراث فرهنگی، این محل را به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسانده است. رستوران بابا قدرت واقع در بلوار شیرودی، بلوار صدر است.

نظر شما