شناسهٔ خبر: 46762518 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

برنامه عمران‌خان برای سفر به عربستان

نخست وزیر پاکستان قرار است به زودی سفر رسمی به عربستان انجام دهد، اقدامی که پیش بینی می‌شود برای رفع اختلافات میان دو کشور صورت می‌گیرد

صاحب‌خبر -

العالم - آسیا

رسانه‌های پاکستانی روز سه‌شنبه به نقل از سفیر سعودی در اسلام‌آباد اعلام کردند: عمران‌خان قبل و یا بعد از عید فطر به ریاض سفر می‌کند.

برنامه سفر آتی نخست وزیر پاکستان به دعوت ولیعهد سعودی نهایی شده و وی قرار است با محمد بن سلمان دیدار کند.

بازدید عمران‌خان از عربستان درحالی صورت می‌گیرد که دو کشور طی یک سال گذشته شاهد تنش‌هایی در روابط بودند تا جایی که فرمانده ارتش پاکستان برای کمک به رفع فضای تنش‌آلود به ریاض سفر کرد اما عدم استقبال از این ژنرال پاکستانی در عربستان، باعث شد تا این اختلاف باقی بماند.

پاکستان اواخر دیماه ۹۹ یک ژنرال سه ستاره امنیتی- نظامی این کشور را به عنوان سفیر جدید خود در عربستان سعودی منصوب کرد، اقدامی که گامی در جهت پیشبرد ماموریت تنش‌ زدایی میان دو کشور قلمداد شد.

علاوه بر این عدم همراهی متحدان عرب به ویژه عربستان از مواضع پاکستان درباره تنش‌های شبه‌قاره و کشمیر که اواسط سال گذشته اختلافات دو کشور را پررنگ کرد، طرح سازش حاکمان عرب با صهیونیست‌ها در منطقه به شدت روابط اسلام‌آباد با متحدان را تحت الشعاع قرار داده است، درحالی که دولت و ارتش پاکستان ضمن مخالفت با به رسمیت شناخت رژیم صهیونیستی، بر حمایت قاطعانه خود از فلسطین تاکید کرده‌اند.

ایرنا

نظر شما