شناسهٔ خبر: 46762461 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر یک موسسه قرآنی خبر داد

تعطیلی ۹۰ درصد موسسات قرآنی مشهد 

محمدرضا صبوریان

مدیر یک موسسه قرآنی گفت: با شیوع بیماری کرونا و عدم اطلاع‌رسانی پر کردن اظهارنامه‌ مالیاتی، مشکلات موسسات قرآنی شدت پیدا کرد و در حال حاضر ۹۰ درصد آن‌ها تعطیل شده‌اند.

صاحب‌خبر -

مصطفی حاجی‌حسنی کارگر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مشکلاتی که اهالی و جامعه قرآنی کشور در شرایط کرونا با آن رو به رو شده‌اند، اظهار کرد: از مسئولان تقاضا داریم که به فکر موسسات قرآنی باشند. تعداد زیادی از موسسات قرآنی به دلیل بیماری کرونا منحل شده است و توان گرداندن آن به هیچ عنوان وجود ندارد. اگر موسسه‌ای مانند موسسه انوارالمصطفی که بنده مدیریت آن را بر عهده دارم نیز فعالیت می‌کند به دلیل خروجی‌های آن و افتخاراتی است، که کسب می‌کند.

وی افزود: موسسات قرآنی درآمد ندارند و حتی برخی از آن‌ها برای پرداخت پول آب، برق و گاز خود مشکل دارند. گردش مالی حساب‌های بانکی خیلی از آن‌ها بسیار کم است که حتی آن هم به واسطه کمک خیرین است.

حاجی‌حسنی با اشاره به این‌که «اطلاع‌رسانی به‌موقع و صحیح در رابطه با پر کردن اظهارنامه‌های مالیاتی به موسسات قرآنی صورت نگرفته و به دلیل گذشت زمان این موضوع بسیاری از آن‌ها دچار جریمه‌های سنگین شده‌اند»، خاطرنشان کرد: موسسات قرآنی حتی خبر نداشتند که باید اظهارنامه مالیاتی پر کنند. من موسسه‌ای را می‌شناسم که ۲۰ سال فعالیت می‌کرده است، اما اکنون چون اظهارنامه مالیاتی پر نکرده است و متوجه شده که اگر بخواهد پیگیری کند باید مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان جریمه پرداخت کند موسسه خود را منحل کرده است.

مدیر یک موسسه قرآنی بیان کرد: پیش از کرونا نیز مشکلات برای موسسات قرآنی وجود داشت و موسسات قرآنی درحال انحلال بود، اما با شیوع بیماری کرونا و موضوع جریمه مالیاتی موسسات، این موضوع بسیار شدت پیدا کرد. برای مثال اگر سالی ۲۰ درصد ریزش وجود داشت، به جرأت می‌توانم بگویم که کار ۹۰ درصد از موسسات به اتمام رسید و کاری برای ارائه ندارند. البته در آمارهای غیر واقعی حرف‌های دیگری گفته می‌شود، در صورتی که این‌طور نیست و به نظرم در مشهد تنها موسسه انوارالمصطفی و صراط در حال فعالیت هستند و سایر موسسات پابرجا نیستند.

وی با بیان این‌که «حمایت‌های مناسبی از جامعه قرآنی صورت نمی‌گیرد»، تصریح کرد: آقای رضا گلشاهی نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن شده است، اما یک عکس از او در شهر نصب نشده و استقبالی از او نکرده‌اند، در حالی که گروهی که  فعالیت‌های آکروباتیک در یک برنامه تلویزیونی انجام دادند، عکس‌هایشان در تمام شهر نصب شد و مسئولان از آن‌ها حمایت کردند.

این قاری ممتاز قرآن اضافه کرد: هیچ‌کس خبر ندارد که قاری شهر ما در بین ۸۰ کشور دنیا، رتبه اول جهان را کسب کرده است و متاسفانه اگر همین‌طور بخواهد بی‌توجهی صورت بگیرد، در ۱۰ سال آینده چیزی از قرآن باقی نخواهد ماند و ابهت آن از بین خواهد رفت و اگر قرآن از بین برود دیگر اسلام نیز وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام

نظر شما