شناسهٔ خبر: 46762366 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(تصاویر) G80؛ اولین شاهکار تمام برقی جنسیس

کمپانی جنسیس، بخش لوکس خودروسازی هیوندای روز دوشنبه ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) رسماً از اولین خودروی تمام برقی خود به نام Electrified G80 رونمایی کرد که سقف آن به عنوان یک پنل خورشیدی، توان تأمین انرژی این خودرو را نیز دارد.

صاحب‌خبر -
فرارو- خودروسازی کره‌ای جنسیس، امروز دوشنبه 19 آوریل (30 فروردین)، با رونمایی از خودوری G80، رسماً قدم به دنیای خودرو‌های تمام الکتریکی نهاد. این خودرو برقی اگرچه در ظاهر به مدل‌های احتراق داخلی این خودروسازی شباهت زیادی دارد، اما در مدل برقی، درگاه شارژ در پشت پنجره جلوی موتور آن قرار گرفته است. این پنجره جلوی موتور، به صورت کاملاً بسته است و البته پایین‌تر و باریک‌تر از مدل ICE نیز طراحی شده است. چرخ‌های این خودرو نیز به صورت انحصاری طراحی شده اند و عقب خودرو نیز دارای طراحی متفاوت است.

به گزارش فرارو به نقل از وبسایت motor1، بخش لوکس خودروسازی هیوندای می‌گوید Electrified G80 دارای سیستم محرک چهار چرخ استاندارد است که می‌تواند نیرو را به صورت خودکار بین چرخ‌های عقب و یا چهار چرخ، جابجا کند. این بدان معناست که یک موتور الکتریکی در عقب و یک موتور دیگر در جلو وجود دارد که موتور دوم برای فعال کردن RWD و بهبود کارایی عمل می‌کند که در صورت عدم نیاز به نیروی اضافی، خاموش می‌شود.

این سدان الکتریکی دو دیفرانسیل، دارای خروجی ترکیبی 365 اسب بخار (272 کیلووات) و گشتاور فوری عظیم 516 پوند فوت (700 نیوتن متر) است. بر اساس آزمایش انجام شده در مرکز تحقیق و توسعه Genesis دو موتور این خودرو در حالت Sport می‌توانند سرعت صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را ظرف 4.9 ثانیه فراهم کنند. این خودرو نیز تقریباً به مانند دیگر خودرو‌های تمام الکتریکی همچون هیوندای Ioniq 5 و کیا EV6، از فناوری به نام Vehicle to Load (V2L) بهره می‌برد. این فناوری به معنای شارژ دو طرفه است که به صاحبان اجازه می‌دهد تا از انرژی الکتریکی 3.6 کیلووات این خودرو برای روشن کردن وسایل برقی خانگی نیز استفاده کنند. از همه مهمتر، این سدان زیبا از شارژ سریع 350 کیلووات پشتیبانی می‌کند که در نتیجه فقط در 22 دقیقه می‌تواند شارژ خودرو را از 10 تا 80 درصد برساند.

تا آنجا که به شعاع حرکتی مربوط می‌شود، جنسیس می‌گوید Electrified G80 بیش از 310 مایل (500 کیلومتر) برد دارد. بر اساس گواهینامه‌ای که در کره جنوبی صادر شده است، پکیج باتری این خودرو حدوداً 265 مایل (427 کیلومتر) طول می‌کشد که ضعیف شود که البته این موضوع به چرخ‌های 19 اینچی و چند پره ظریف آن نیز مربوط می‌شود. ناگفته نماند که سقف این خودرو نیز مجهز به پنل‌های خورشیدی برای افزایش کارایی باتری است. این خودرو همچنین مجهز به فناوری Active Noise Control-Road است که از خودروی SUV GV80 به ارث رسیده است. این فناوری با اندازه گیری و تجزیه و تحلیل صدای جاده و تولید امواج صوتی با فرکانس‌های مخالف، ورود صدای جاده به داخل کابین را کاهش می‌دهد. همچنین برای سواری نرم و ابریشمی، Electrified G80 به یک سیستم تعلیق تطبیقی مجهز شده است که با یک دوربین جلو می‌تواند جاده را از قبل اسکن کرده و اطلاعات آن را به کمک فنر‌ها بدهد تا خود را برای ناهمواری‌ها تنظیم کنند.

جنسیس می‌گوید در اواخر سال میلادی جاری، جزئیات بیشتری از مشخصات Electrified G80 منتشر خواهد کرد. با این حال این خودرو امروز به همراه چند محصول شاخص دیگر جنسیس، در نمایشگاه اتومبیل شانگهای، با دو رنگ آبی و سبز انحصاری دیده شدند. جنسیس در این نمایشگاه، Electrified G80 را در کنار کوپه خیره کننده Genesis X و شاسی بلند GV80 در معرض دید قرار داد که توجه بسیاری را به خود جلب کرد.


تصاویر جنسیس برقی Electrified G80

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

نظر شما