شناسهٔ خبر: 46762147 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون امور اقتصادی استاندار زنجان:

مصرف گوشت مرغ در زنجان ۲برابر شده است/ افزایش قیمت گوشت قرمز

زنجان-آبی پور،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز، مصرف گوشت سفید نیز در زنجان افزایش یافته و مصرف روزانه مرغ از ۴۰ تن به ۸۰ تن رسیده است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا آبی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه همیشه از انتقاد استقبال کرده اما به هیچ وجه بهانه‌جویی را برنمی‌تابیم، گفت: این بدان خاطر است که بهانه‌جویی برخلاف انتقاد که دارای ریشه است، چنین خاصیتی را ندارد. علاوه بر این، بهانه‌جویی پشتوانه کارشناسی ندارد اما انتقاد از این پشتوانه برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در استان زنجان مازاد تولید مرغ داریم، اظهار کرد: آمار حاکی از آن است که توزیع مرغ در سال ۹۸ حدود ۴۰ تن در روز بود که این میزان در سال گذشته به ۸۰ تن در روز افزایش یافت، بنابراین می‌توان این ادعا را پذیرفت که با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز، مصرف گوشت سفید نیز افزایش یافته و این یعنی مصرف روزانه زنجان در بحث مرغ از ۴۰ تن به ۸۰ تن رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه با وجود اینکه گوشت مرغ گرم را طبق میزان مصرف توزیع می‌کنیم باز هم شاهد تشکیل صف‌های طولانی هستیم، تصریح کرد: آخرین میزان توزیع مرغ گرم در زنجان ۲۷۰ تن بود اما باز هم شاهد تشکیل صف‌های طولانی بودیم.

آبی پور سرانه مصرف روغن نباتی را ۱۲.۵ کیلوگرم دانست و اظهار کرد: این در حالی است که در استان تا ۳۰ کیلوگرم نیز روغن‌نباتی توزیع شده است و خانواده‌ای که در طول ماه به دو عدد روغن نباتی نیاز داشته اما اقدام به خرید پنج عدد روغن نباتی می‌کند، باعث می‌شود که دولت به دنبال جبران این کسری در بازار برای کالای اساسی باشد، این در حالی است که در استان زنجان با میزان سرانه‌ای که داریم حتی حدود ۲۵ تن روغن نیز روزانه وارد بازار می‌شود.

وی در ادامه با یادآوری اینکه حقوق مصرف‌کنندگان همانند بسیاری از قوانین باید اجرا شود، بیان کرد: بی‌تردید بدون اطلاع‌رسانی مردم نمی‌توان به همه امور در این حوزه رسیدگی کرد، بنابراین اگر موارد اطلاع‌رسانی گران‌فروشی از سوی مردم به سامانه مربوطه انجام شود، قطعاً رسیدگی خواهد شد اما مردم تمایل چندانی برای رسیدگی به حق و حقوق خودشان در قالب حقوق مصرف‌کنندگان ندارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه بودجه دولت بودجه شرکت‌های خصوصی نیست، عنوان کرد: دولت برنامه‌ریزی می‌کند تا مقادیری نفت و پتروشیمی فروخته و مقادیری هم مواد صنعتی صادر کند تا بتواند هزینه‌های خود را انجام دهد، این در حالی است که دولت برای اینکه این برنامه‌ریزی تحقق پیدا کند، فقط یک سال مهلت دارد.

آبی پور با بیان اینکه کشوری که اعتبارات عمرانی آن به زیر ۲۰ درصد رسیده است، دیگر در این کشور ساختن جاده، راه، ابنیه، پل و … معنی ندارد، گفت: این بدان خاطر است که بیش از ۸۰ درصد بودجه صرف هزینه‌های جاری می‌شود لذا وقتی اعلام می‌کنیم که کل بودجه عمرانی کشور زیر ۲۰ درصد است، این یعنی اکثر پروژه‌ها به حالت راکد و نیمه‌کاره باقی مانده و رها خواهد شد.

وی افزود: دولت عمله و اکره مجلس است، یعنی هر آنچه را که مجلس تصویب کرده، دولت اجرا می‌کند و به هیچ وجه نمی‌توان خارج از چارچوب‌های تعیین شده عمل کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: زنجان در همه زمینه‌ها جزو استان‌های شاگرد اول بوده و کارنامه درخشانی دارد و دولت وظیفه سرمایه‌گذاری نداشته بلکه وظیفه تسهیل‌گری در امور سرمایه‌گذاری دارد.

نظر شما