شناسهٔ خبر: 46762134 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استفاده از ماسک در مهاباد کمتر از ۶۰ درصد است

مهاباد- ایرنا- فرماندار مهاباد گفت: استفاده از ماسک توسط شهروندان نسبت به ماه گذشته کاهش یافته و هم اکنون، به کمتر از ۶۰ درصد رسیده است.

صاحب‌خبر -

عارف خدرلو روز سه‌شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود اینکه اولیه ترین سلاح مقابله با ویروس خطرناک کرونا استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است اما همچنان برخی از افراد از رعایت آن خودداری کرده و زمینه گرفتار شدن خود و بقیه را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: افزایش آمار مبتلایان، مهاباد را در شرایط وضعیت قرمز کرونایی قرار داده بر این اساس ستاد مقابله با کرونا مجبور به اعمال محدودیت های اجتماعی و ترافیکی شده است. 

فرماندار مهاباد با بیان اینکه محدودیت‌های جدید تا پایان هفته جاری ادامه دارد، اظهار داشت: با توجه به وضعیت و افزایش تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان امکان تمدید محدودیت ها وجود دارد.

خدرلو با بیان اینکه هم اکنون کادر درمانی محتمل فشار سنگینی است، گفت: امکانات بیمارستانی و تخت های ویژه بیماران محدود بوده و در صورت همراهی نکردن شهروندان فاجعه ای بزرگ رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه دولت در سال‌های گذشته توجه ویژه به حوزه سلامت کرده است، بیان کرد: جمهوری اسلامی جزء کشورهایی است که در زمینه مقابله با کرونا علی رغم محدودیت و تحریم های ظالمانه بسیار خوب عمل کرده است.

به گزارش ایرنا، آمار مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر به بیش از سه برابر روزهای گذشته رسیده و شرایط خطرناکی را به دلیل افزایش شیوع این بیماری در شهرستان مهاباد به وجود آورده است.

۱۴ شهرستان آذربایجان غربی وضعیت کرونایی دارند و روز به روز به تعداد بیماران، بستری شدگان و فوتی های ناشی از کرونا با سرعت زیاد افزوده می شود.

تاکنون ۳۵۱ مهابادی بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما