شناسهٔ خبر: 46761786 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با آنا:

موضوع مشارکت حداکثری در انتخابات نباید نادیده گرفته شود

دبیر کل حزب سبز گفت: اصلاح‌طلبان نگران هستند که شاید نامزدهای مدنظرشان، نتوانند معیارهای لازم را برای حضور در انتخابات کسب کنند و از صحنه سیاسی کشور حذف شوند.

صاحب‌خبر -

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست داخلی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در واکنش به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در قانون فعلی، شورای نگهبان تصمیم می‌گیرد که منظور از «رجل» سیاسی چیست اما با اضافه شدن شاخصه‌های مصوب در این طرح، شورای نگهیان محدودتر می‌شود و افراد قبل از ثبت‌نام در انتخابات، می‌فهمند که آیا این شاخصه‌ها را دارا هستند یا خیر.

وی در پاسخ به اینکه چرا اصلاح‌طلبان مخالف این طرح هستند، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان از این بابت نگران هستند که شاید نامزدهای مدنظرشان، نتوانند معیارهای لازم را برای حضور در انتخابات کسب کنند و از صحنه سیاسی کشور حذف شوند.

دبیرکل حزب سبز در خصوص حضور نظامیان در انتخابات افزود: افراد نظامی نباید عضو حزب، گروه و تشکیلات سیاسی باشند اما حضورشان در انتخابات ریاست جمهوری بلامانع است و جریان اصلاحات می‌خواهد با طرح شایعات و شبiه‌افکنی‌ها درباره اصلاح قانون انتخابات، نامزدهای نظامی را از صحنه انتخابات حذف کند.

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه نباید مسئله مشارکت حداکثری در انتخابات و مقوله مردم‌سالاری دینی فراموش شود، گفت: هرچه دایره انتخاب‌شوندگان نسبت به انتخاب‌کنندگان کوچک‌تر شود، مردم‌سالاری دینی نقض و مسئله مشارکت حداکثری نادیده گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: متأسفانه تصویب قوانین در مجلس شورای اسلامی به‌صورت سلیقه‌ای است و در هر دوره، جریان حاکم سعی ‌می‌کند که قوانین انتخابات را به نفع خود تغییر بدهد.

انتهای پیام/۴۱۶۳/

نظر شما