شناسهٔ خبر: 46761486 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

حکیم زاده خبر داد؛

معلمان تا ۱۰ خرداد زمان دارند نتایج ارزشیابی دانش آموزان را بدهند

صاحب‌خبر - رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی صبح امروز در برنامه چاپ اول شبکه خبر درباره دستورالعمل ارزشیابی دوره ابتدایی گفت: نظام ارزشیابی که بر اساس اقتضائات هر دوره تحصیلی تدوین شده، این هفته برای مدارس ارسال خواهد شد.
وی تاکید کرد که ۳۱ اردیبهشت پایان زمان آموزش در دوره ابتدایی است و معلمان فرصت دارند تا ۱۰ خرداد نتایج ارزشیابی نهایی دانش آموزان را ثبت کنند.
حکیم زاده همچنین با تاکید بر تضمین کیفیت آموزش در پایه اول و دوم نیز بیان کرد: با نظارت مدیر مدرسه ارزیابی عملکردی از درس ادبیات فارسی انجام می شود که در مناطق قرمز، زرد و نارنجی این مهم به صورت مجازی انجام می شود.
وی اظهار کرد: برای پایه ششم ابتدایی ارزیابی عملکرد دروس ادبیات فارسی، ریاضی و علوم مورد تاکید ما هست.
معاون آموزش ابتدایی در ادامه گفت: تفاهم نامه‌ای با بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان منعقد شده که در دوره تابستان یک دوره آموزشی برای آن دسته از دانش آموزان که به دلیل عدم همراهی والدینی که به عنوان مثال سطح سواد موثری نداشتند و نتوانستند از آموزش های امسال بهره کامل ببرند برگزار شود.
به گفته وی ابلاغ ستاد ثبت نام مدارس صادر شده است و امسال مسئولیت ستاد ثبت نام مدارس با معاونت ابتدایی است. تا هفته دوم اردیبهشت دستورالعمل ثبت نام را ابلاغ و نهایی می کنیم.
معاون آموزش ابتدایی در پاسخ به اینکه اگر وضعیت کرونا به همین شکل تداوم یابد آموزش ها در فضای مجازی ادامه می یابد؟ گفت: فضای مجازی انتخاب ما نبود، اجبار بود و ما تصمیم نگرفتیم به سراغ فضای مجازی برویم. این بحران ایجاد شد و واکنش ما در قبال آن خوب بود. متناسب با اقتضائات درباره نحوه آموزش در اول مهر ۱۴۰۰ تصمیم می گیریم. امید است تا مهرماه، مشکلات رفع شده باشد. اما اگر همچنان درگیر بحران بیماری باشیم پیش بینی کردیم کار را در بستر فضای مجازی ادامه دهیم و از بسترهای مکمل استفاده کنیم اما اگر کرونا نباشد تاکید ما بر آموزش حضوری است و مایلیم برای تنوع یادگیری و غنی سازی آن، از فضای مجازی به عنوان مکمل استفاده کنیم

نظر شما