شناسهٔ خبر: 46761101 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استارت دوباره برای بازگشت؛

دورخیز افسانه بی‌پایان کشتی آمریکا برای فتح جهانی

علیرضا هنرمنش

یکی از پرافتخارترین کشتی‌گیران آمریکا با وجود شکست تلخ در رقابتهای انتخابی برای حضور در المپیک توکیو، همچنان به فکر بازگشت و رسیدن به اوج است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بی‌تردید شکست «جردن باروز» دارنده ۵ مدال طلای کشتی آزاد جهان و المپیک در مصاف انتخابی برابر کایل دیک را می‌توان مهمترین اتفاق رقابتهای انتخابی تیم ملی کشتی آمریکا خواند. مصافی دراماتیک که در نهایت به شکست جردن باروز برابر حریف باانگیزه و قبراق خود انجامید و سودای او برای رسیدن به المپیک توکیو را بر باد داد.

هر چند کایل دیک دارنده ۲ مدال طلای رقابتهای جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ حریف دست و پا بسته‌ای برای جردن باروز نبود، اما این آزادکار باتجربه و عنوان‌دار بعد از این شکست برای لحظاتی از شدت بهت و ناراحتی، یارای ایستادن نداشت و صحنه‌ای نادر را در دوران حضورش در عرصه قهرمانی رقم زد.

نکته قابل توجه اینجاست که جردن باروز بر خلاف بسیاری از اخبار ضد و نقیض که این شکست را دلیلی بر خداحافظی احتمالی او از دنیای کشتی دانسته‌اند، دوباره از جای خود بر خاست و اعلام کرد هنوز کارش در عرصه قهرمانی کشتی به پایان نرسیده است.

گفته می‌شود باروز قصد دارد دوباره شانس خود را برای کسب دوبنده تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در وزن ۷۴ کیلوگرم امتحان کند و این بار حضور در رقابتهای جهانی ۲۰۲۱ نروژ را نشانه رفته است. رقابتهای انتخابی کشتی آمریکا برای حضور این تیم در مسابقات جهانی قرار است بزودی در آیووا برگزار شود که باروز بدون توجه به ناکامی اخیر خود دوباره به میدان خواهد رفت.

جردن باروز چندی پیش نیز در واکنش به این شکست تلخ که به از دست رفتن المپیک توکیو انجامید در صفحه شخصی خود نوشت: «این جاده طولانی و دشوار است. می‌خواهم مدتی را برای تأمل و بازسازی صرف کنم. این شکست پایان کار برای من نیست. از همه بخاطر حمایتشان تشکر می‌کنم. به تمام المپیکی‌های امسال هم تبریک می گویم.»

نظر شما