شناسهٔ خبر: 46760932 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یکهزار نفر در فنی و حرفه‌ای برادران دامغان آموزش‌های مهارتی فراگرفتند

سمنان- ایرنا- رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران دامغان گفت: ۹۹۸ نفر در بخش دولتی و ۴۵۶ نفر زیر نظر ۲۰ آموزشگاه آزاد در بخش خصوصی، سال ٩٩ آموزش‌های مهارتی فراگرفتند.

صاحب‌خبر -

مهدی زینتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مهارت آموزان فنی و حرفه ای برادران دامغان در سال گذشته ۱۵۵ هزار و ۲۴۶ نفر ساعت آموزش دیدند.

وی ادامه داد: در مجموع ۱۲۵ حرفه آموزشی در بخش‌های ثابت شهری، زندان، پادگان، مرکز TMC دانشگاه، بخش آزاد، صنایع ارائه شده است.

زینتی اظهار داشت: ۲۸ حرفه به صورت مجازی، ۹۷ حرفه به‌صورت مجازی و حضوری و ۱۵ وبینار تخصصی یک‌روزه از جمله فعالیت‌های این مرکز در سال گذشته بود.

وی تصریح کرد: سال ٩٩ به منظور افزایش کیفیت در ارائه آموزش‌ها، ۷۰ نفر آموزش در محیط کار واقعی را فراگرفتند که ۹۰ درصد از این افراد شاغل شدند.

زینتی، به همکاری متقابل آموزش فنی و حرفه‌ای برادران دامغان و کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: تعداد۴۰ نفر از افراد متقاضی وام اشتغال و ۲۵ نفر از کارآموزان آموزش دیده در حوزه های مختلف واجد شرایط، جهت دریافت تسهیلات خوداشتغالی به کمیته امداد معرفی شدند که ۶۵ نفر با داشتن آموزش های مهارتی تسهیلات لازم را از کمیته امداد دریافت کردند. 

وی خاطرنشان کرد: سال ۹۹ علاوه بر آموزش مهارتی، خدمات فرهنگ سازی عمومی، ارائه خدمات فنی آموزشی و مشاوره ای در حوزه های مختلف ارائه شد که در همین راستا تعداد ۱۵۰ محتوای آموزشی تولیدی مرکز فنی و حرفه‌ای برادران دامغان در بستر فضای مجازی منتشر شد. 

رییس مرکز فنی و حرفه‌ای برادران دامغان با بیان اینکه سال گذشته تعداد ۱۶ رشته منحصر به فرد برای اولین بار در شهرستان ارائه شد، گفت: سال۱۴۰۰ با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته آموزش های مجازی در حال پیگیری است و آماده سازی و برنامه‌های تجهیز کارگاه ها و ارائه آموزش در حوزه اقتصاد دیجیتال به صورت مجازی دنبال می‌شود.

نظر شما