شناسهٔ خبر: 46755978 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

گفتگوی تلفنی هنیه و ابومازن/ قدس در قلب انتخابات قرار دارد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماس تلفنی با یکدیگر بر ضرورت برگزاری انتخابات در قدس اشغالی تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از خبرگزاری شهاب، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس شامگاه دوشنبه با محمود عباس رئیس تتشکیلات خودگردان تلفنی گفتگو کرد که طی آن آخرین تحولات مربوط به انتخابات آتی و تلاشهای مشترک در این زمینه چه گفتگوی ملی یا آماده سازی ها و تدابیری که انجام شده و همچنان ادامه دارد، مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 

رئیس دفتر سیاسی حماس در این تماس تلفنی بر ضرورت تکمیل روند انتخاباتی در سه مسیر مجلس قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و مجلس ملی تاکید کرد.

 

در این گفتگو بر اهمیت و ضرورت برگزاری انتخابات در شهر قدس اشغالی و قلمداد شدن آن به عنوان یک نبرد و اینکه هیج فرصتی به اشغالگران برای خدشه وارد کردن به مسیر انتخابات داده نشود، تاکید شد.

 

ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان پیشتر طی فرمانی اعلام کرده بود انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

 

دو روز پیش نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در قدس اشغالی که قرار بود با حضور نامزدهای انتخابات پارلمان فلسطین انجام شود جلوگیری کردند.

 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در موضع گیری خود در قبال برگزاری انتخابات در فلسطین اشغالی از تمامی گروه ها و احزاب فلسطینی خواستار ایجاد یکپارچگی جهت برگزاری حتمی رای گیری سراسری از جمله در قدیس اشغالی شد.

 

این جنبش همچنین تاکید کرد که به هیچ وجه اجازه نخواهد داد اشغالگران اسرائیلی بر شرایط برگزاری انتخابات فلسطین اشغالی سیطره پیدا کنند.

 

انتهای پیام/ر.ی/

 

نظر شما