شناسهٔ خبر: 46755906 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

فراخوان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام؛

در «تدوین سیاست‌های کلی فضای مجازی» مشارکت کنید

مرکز مطالعات و بررسی‌های راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در صدد است تا در تدوین سند بالادستی، فرابخشی و فراقوه‌ای فضای مجازی، از نظرات و پیشنهادات عموم اندیشمندان، نخبگان، صاحب نظران و افراد علاقه‌مند به موضوع، از طریق جمع سپاری بهره‌مند گردد.

صاحب‌خبر -
«جمع‌سپاری» ترکیبی‌ست از دو واژه «جمعیت» و «برون‌سپاری»، به معنای برون‌سپاری یک پروژه به انبوه مردم؛ اقدامی که ناگفته پیداست اگر توسط نخبگان به انجام برسد، نتایجی به غایت ارزشمندتر از انجام امور توسط یک یا چند نهاد خاص دارد.

به گزارش «تابناک»، دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام که پیشتر یکبار جمع سپاری را با هدف مشارکت نخبگان در «تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه» در عرصه‌های مختلف تجربه کرده و تجربه موفقی را به ثبت رسانده، حالا برون سپاری دومین پروژه مهم خود به نخبگان را با محوریت کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه مجمع و به این شیوه کلید زده و به دنبال «تدوین سیاست‌های کلی فضای مجازی» از طریق رویکرد جمع سپاری است.

بر اساس فراخوانی که به این منظور در سامانه نجم (نظام جمع سپاری دبیرخانه مجمع) منتشر شده، مرکز مطالعات و بررسی‌های راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در صدد است تا در این فرآیند، از نظرات و پیشنهادات عموم اندیشمندان، نخبگان، صاحب نظران و افراد علاقه‌مند به موضوع، از طریق جمع سپاری بهره‌مند گردد.

فرایندی که برای پیوستن به آن کافی است تا سری به سامانه نجم (به آدرس najm.cfss.ir) بزنید، در آن ثبت نام کنید و سپس با کلیک بر گزینه «شرکت در جمع‌سپاری سیاست‌های کلی فضای مجازی»، در این امر مهم مشارکت نمایید. مشارکت در تدوین سیاست‌های کلی فضای مجازی که در نهایت به شکل گیری یک سند بالادستی منجر خواهد شد که سر لوحه تمامی امور در این زمینه قرار خواهد گرفت و مسیر راه کشور در این حوزه را مشخص خواهد کرد.
 
مجالی برای دریافت دیدگاه‌ها و نظرات کنشگران مختلف و انتقال دیدگاه‌های ایشان به سیاست گذاران که بر اساس فراخوان منتشر شده، تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۱ (نخستین روز خردادماه امسال) فرصت دارید به این جمع سپاری بپیوندید، با این یادآوری که ایده‌ها و بند‌های سیاستی پیشنهادی شما در هیات‌های داوری به صورت تخصصی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و از برگزیدگان به نحو مقتضی تقدیر به عمل خواهد آمد.
 

نظر شما