شناسهٔ خبر: 46755257 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مبلغ وام سهام عدالت مشخص شد / اقساط و سود وام چقدر است؟

سهامداران می‌توانند کارت اعتباری یا وام سهام عدالت با اقساط 18 درصد و بازپرداخت سه ساله دریافت کنند، مبلغ این وام چقدر است؟

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، رئیس‌جمهور دو هفته قبل وعده پرداخت کارت اعتباری سهام عدالت تا سقف ۱۴ میلیون تومان را داده بود، به گفته او قرار بود دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی ۱۴ میلیون تومان و دارندگان سهام ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ هفت میلیون تومان وام دریافت کنند.

اما پس از این اظهارات، مدیران بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بارها در صحبت‌های خود تاکید کرده‌اند که به‌ازای ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت کارت اعتباری داده می‌شود. بنابراین یا رئیس‌جمهور از ارزش سهام عدالت اطلاعی ندارد یا مسئولان مبلغ این وام را کم کرده‌اند.

در حال حاضر دو بانک ملی و تجارت این کارت‌های اعتباری را صادر می‌کنند. همه‌ مراحل دریافت کارت اعتباری سهام عدالت اینترنتی و از طریق برنامه‌های موبایلی است. همچنین شروط بسیاری را برای دریافت این تسهیلات اعلام کرده‌اند که عجیب‌ترین آن داشتن کارت ملی هوشمند است، چرا که پس از گذشت چند سال هنوز بسیاری کارت ملی جدید ندارند.

همچنین گفته شده که اگر شخصی یک سهم هم فروخته باشد نمی‌تواند کارت اعتباری بگیرد، یعنی بیش از سه میلیون نفر محروم هستند.

این وام تا پنج ماه استراحت دارد و اگر سهامدار نتواند ظرف این مدت کل مبلغ را برگرداند تبدیل به وام با نرخ سود ۱۸ درصد و اقساط سه ساله می‌شود. جزئیات اقساط این وام به این شرح است:

اقساط وام برای سهام ۱ میلیون تومانی

در حال حاضر ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی با اعمال افزایش سرمایه‌ها حدود ۲۱ میلیون تومان است که ۵۰ درصد آن حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود.

اقساط ماهانه این وام ۳۸۰ هزار تومان است و در مجموع سه سال سهامدار ۱۳ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان می‌پردازد.

alt alt

اقساط وام برای سهام ۵۳۲ هزار تومانی

ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی حدود ۱۱ میلیون تومان است که این سهامداران وام پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند.

این سهامداران باید ماهانه ۱۹۹ هزار تومان قسط پرداخت کنند که مبلغ کلی آن تا ماه آخر هفت میلیون و ۱۵۸ هزار تومان برآورد می‌شود.

alt alt

نظر شما